دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

کریم اعظمی: شکست مقابل سپاهان در اصفهان آن هم در یک بازی حیثیتی شایعات مختلفی را در خصوص برکناری صمد مرفاوی از سمت سرمربیگری استقلال به وجود آورد.

به طور حتم این باخت در شرایطی که قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان نشسته بود برای استقلالی‌ها خصوصا امیررضا واعظی آشتیانی بسیار تلخ بود و با این شرایط انتظار می‌رفت که مدیرعامل استقلال در کادر فنی دست به تغییراتی بزند.  همه چیز اما برخلاف پیش‌بینی رسانه‌ها پیش رفت و ظهر روز گذشته خبرگزاری‌ها از اخراج موقت سه بازیکن استقلال خبر دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که انتظار می‌رفت تغییراتی در کادر فنی به وجود بیاید ولی در نهایت واعظی آشتیانی تصمیم دیگری گرفت و سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و حسین کاظمی را تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات منع کرد.

دوستان امیر قلعه‌نویی

قابل پیش‌بینی بود که در بازی روز شنبه سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی در ترکیب ثابت استقلال قرار نگیرند. اکبرپور فقط برای دقایقی کوتاه به میدان رفت و عنایتی هم 90 دقیقه نیمکت‌نشین محض بود. البته درصدی از نیمکت‌نشینی این دو بازیکن هم به مسائل غیرفوتبالی مربوط می‌شود چراکه رسانه‌ها چند روز قبل از بازی این موضوع را عنوان کردند که مرفاوی قصد ندارد به دلیل رابطه نزدیکی که بین اکبرپور و عنایتی با قلعه‌نویی وجود دارد، از این دو بازیکن استفاده کند.

از دید رسانه‌ها اخراج عنایتی، اکبرپور و کاظمی یک تصمیم منطقی تلقی نمی‌شود اما یک منبع آگاه در باشگاه استقلال خبر می‌دهد که کنار گذاشتن این سه بازیکن مربوط به مسائل پشت‌پرده و حاشیه‌هایی است که در اردوی تیم به وجود می‌آید و این موضوع از ابتدای لیگ وجود داشته است.این سه بازیکن در هفته‌های اخیر حاشیه‌ای در استقلال نداشته‌اند و در بازی‌ها و تمرینات هم مرتکب تخلفی نشده‌‌اند. البته اکبرپور در طول این فصل بارها با مرفاوی اختلاف پیدا کرد و بحث حضورش در سپاهان مطرح شد و عنایتی هم در بعضی از مصاحبه‌های خود چند بار از قلعه‌نویی تعریف کرد و حتی در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «من در استقلال مدیون امیر قلعه‌نویی هستم.»

سکوت مدیرعامل استقلال

واعظی آشتیانی در ابتدای فصل وقتی با این سئوال خبرنگاران مواجه ‌شد که چرا به راحتی امیر قلعه‌نویی را کنار گذاشتید، چنین جوابی داد: «ما در آسیا ناکام بودیم به همین دلیل تشخیص دادیم دانش کادر فنی را بالا ببریم و استقلال با کادر جدید در فصل جاری یک فوتبال متفاوت را به نمایش خواهد گذاشت و باز هم مدعی قهرمانی در لیگ و البته آسیا خواهد بود.» همه چیز در هفته‌های ابتدایی خوب پیش می‌رفت و استقلال با بردهای خفیف و ناپلئونی خود صدر جدول را به تسخیر درآورده بود اما به یک‌باره همه چیز تغییر کرد و شکست مقابل استقلال اهواز در ورزشگاه آزادی شروع تلخ‌کامی‌های مردان آبی‌پوش پایتخت بود.

در این میان اشتباهات صمد مرفاوی هم تاثیر زیادی در افت فنی و تاکتیکی استقلال داشت و سرانجام استقلالی‌ها صدر جدول را از دست دادند. اتفاق تلخ‌تر از پایین آمدن از
صدر جدول اما صدرنشینی سپاهان با امیر قلعه‌نویی بود و البته شکست مقابل این مربی باعث شد تا استقلال به بحرانی‌ترین شرایط ممکن برسد.

در این میان شاید تغییر کادر فنی شوک بزرگی به استقلال وارد می‌کرد ولی واعظی آشتیانی تصمیم دیگری گرفت و تشخیص داد که اکبرپور، عنایتی و کاظمی فعلا در تمرینات شرکت نکنند. آشتیانی در این شرایط ترجیح داده سکوت کند تا اوضاع کمی آرام‌تر شود. البته اخراج این سه بازیکن به طور حتم در روزهای آینده حاشیه‌های بیشتری را برای استقلال به همراه خواهد داشت. مسئولان این باشگاه روز گذشته در تماسی که با این سه بازیکن داشتند از آنها خواستند که تا اطلاع ثانوی در تمرینات شرکت نکنند و تمرین دیروز آبی‌پوشان در غیاب اکبرپور، عنایتی و کاظمی برگزار شد.

عنایتی: نمی‌دانم چه دلیلی دارند

عنایتی از شنیدن چنین خبری شوکه است. او در مورد تصمیم باشگاه استقلال می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم مسئولان باشگاه چه دلیلی دارند و خیلی دوست دارم که حرف‌های آنها را بشنوم. با من تماس گرفتند و گفتند سر تمرین نروم و حالا باید منتظر تشکیل جلسه کمیته انضباطی باشگاه باشم.»مهاجم باتجربه استقلال که در این فصل عملکرد جالب‌توجهی نداشته است، تاکید می‌کند: «در نیم‌فصل اول هیچ حاشیه‌ای نداشتم و جنجالی هم درست نکردم. واقعا نمی‌دانم چرا از حضور در تمرینات منع شدم و باید در این مورد با مسئولان باشگاه حرف بزنم. من حتی چند هفته روی نیمکت نشستم ولی هیچ وقت اعتراضی نداشتم و همیشه از کادر فنی حمایت کردم. حالا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که چنین تصمیمی را گرفته‌اند.»

اکبرپور: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده

سیاوش اکبرپور دیگر بازیکن استقلال هم صحبت‌هایی مشابه با حرف‌های عنایتی دارد. اکبرپور که از حکم باشگاه استقلال متعجب شده، می‌گوید: «حرف خاصی نمی‌توانم بزنم. باشگاه این تصمیم را گرفته و فعلا باید صبر کنم. به هرحال من بازیکن استقلال هستم و نمی‌توانم بدون اطلاع از دلایل محرومیتم صحبت کنم. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این تصمیم را گرفته‌اند و فکر می‌کنم در جلسه کمیته انضباطی باشگاه این موضوع مشخص شود.»

سکوت حسین کاظمی

حسین کاظمی هافبک دفاعی استقلال هم در مورد این اتفاق سیاست سکوت در پیش گرفته است. او برخلاف سال‌های گذشته در این فصل ارتباط خود را با رسانه‌ها به طور کامل محدود کرده و طبیعی است که پس از این اتفاق اظهارنظر خاصی نداشته باشد. البته کنار گذاشتن حسین کاظمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه او مشکلی با کادر فنی استقلال نداشته و در نیم‌فصل اول هم حاشیه‌ای به وجود نیاورد. این سه بازیکن در حالی توسط مدیرعامل استقلال اخراج شده‌اند که ناصر حجازی سرمربی سابق استقلال هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سه بازیکن استقلال آفت این تیم هستند و تا زمانی که در استقلال باشند مشکلات تیم آبی‌پوش حل نخواهد شد. آشتیانی با این تصمیم بحران‌های استقلال را ادامه داد و البته به آن شدت بخشید و حالا باید در انتظار اتفاقات جدیدی باشیم.

کد خبر 96811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز