شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: دقیقه 93، استقلال خوش‌شانس بود که این بارنیز از شکست گریخت. هر چند هفته گذشته آنها مقابل مقاومت‌سپاسی درست در چنین دقایقی به پیروزی رسیدند.

با این حال، اصرار مدیر عامل باشگاه استقلال برای ادامه‌دادن با صمد مرفاوی به موضوعی آزاردهنده برای هواداران استقلال تبدیل شده است. هر چند با توجه به اختلاف‌های آشتیانی و قلعه‌نویی، حالا خیلی‌ها دلیل حمایت شدید مدیر عامل باشگاه استقلال از مرفاوی را می‌دانند. استقلال روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد اما این مسئله باعث نشده تا صمد مرفاوی به معادلات قهرمانی، واقع بینانه نگاه کند. او می‌گوید: «استقلال هنوز هم شانس قهرمانی دارد.» آبی‌پوشان پایتخت در چارچوب هفته بیستم از رقابت‌های لیگ برتر درحالی که تا دقیقه 93 از فولاد خوزستان عقب بودند، توانستند این شکست را با مساوی عوض کرده و از ششمین شکست این فصل فرار کنند.

این دو تیم در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم استقلال درحالی در اهواز و برابر فولاد به تساوی رسید که گل دقیقه 93 سید صالحی مانع شکست این تیم شد. هواداران استقلال در دقایق پایانی این بازی همانند بازی برابر مقاومت ابتدا و زمانی که تیمشان نتیجه لازم را نگرفته بود، علیه مرفاوی شعار دادند و همان هواداران بعد از جبران نتیجه از سرمربی خود حمایت کردند.

نمایش متوسط هر 2 تیم

بارتولوویچ در دقیقه 55، گل تیم فولاد را به ثمر رساند و سیدمهدی سید صالحی در دقیقه 3+90 گل تساوی این مسابقه را به ثمر رساند. هر چند در نیمه اول بازیکنان فولاد خوزستان دو موقعیت عالی به دست آوردند و حتی سعید رمضانی تیرک دروازه تیم استقلال را به لرزه درآورد اما در مجموع هر دو تیم عملکرد مناسبی نداشتند و بازی سرد و کسل‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشتند. با شروع نیمه دوم، این شاگردان مجید جلالی بودند که با حمایت تماشاگران خود فشار زیادی را برای باز کردن دروازه تیم استقلال به کار بردند و توانستند بعد از گذشت 10 دقیقه توسط بارتولوویچ به هدف خود دست یابند.

تیم استقلال که همچنان سه بازیکن کلیدی خود را به دلیل محرومیت خودخواسته در اختیار ندارد برای جبران نتیجه، فشارحملات خود را افزایش داد اما این تلاش‌ها بی‌ثمر بود. البته بازیکنان فولاد نیز به یک گل این بازی راضی نبودند و برای گلزنی مجدد به ضد حملات چشم دوخته بودند. صمد مرفاوی که همانند بازی‌های گذشته، بازیکنان زیادی را برای تعویض در اختیار نداشت در دقایق پایانی مجبور شد شکوری و رینالدو را به زمین بفرستد. سرانجام آبی‌پوشان در دقیقه پایانی وقت اضافه و روی ضربه سر سیدصالحی توانستند از شکست در این بازی فرار کنند. تیم استقلال با این نتیجه،31 امتیازی شد و فولاد خوزستان هم با این تساوی امتیازهای خود را به عدد 16 رساند.

مرفاوی: استقلال به بن‌بست تاکتیکی نرسیده است

صمد مرفاوی، سرمربی استقلال پس از تساوی خارج از خانه تیمش مقابل فولاد خوزستان تاکید کرد که آبی‌پوشان هنوز شانس قهرمانی را از دست نداده‌اند. وی گفت: «استفاده از مدافعان در خط حمله، نشان‌دهنده بن‌بست تاکتیکی تیم ما نیست.» صمد مرفاوی پس از تساوی یک بر یک مقابل فولاد خوزستان در خصوص این دیدار اظهار داشت: «بازی پایاپایی در شرایط جوی نامناسب برگزار شد. در نیمه اول کیفیت فوتبال هر دو تیم پایین بود و فولادی‌ها قصد داشتند، میانه زمین را در اختیار بگیرند. ما نیمه اول خوب نبودیم اما بعد از به ثمر رسیدن گل تیم فولاد شرایط بهتری پیدا کردیم و روند بازی استقلال بهتر شد.»  مرفاوی در خصوص اینکه آیا از تساوی مقابل فولاد راضی است یا خیر، گفت: «فولاد در زمین خودش بازی می‌کرد و باید بپذیریم که این تیم نسبت به هفته‌های گذشته، خیلی بهتر شده است.

آنها هفته به هفته بهتر بازی می‌کنند و مطمئنا تیم‌های شهرستانی مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه زیادی به میدان می‌روند.» مرفاوی در خصوص بازی در شرایط جوی اهواز گفت: «امتیاز گرفتن برای هر تیمی سخت و دشوار است و در این زمین تیم‌های حریف فولاد خوزستان کار سختی را پیش رو دارند.» سرمربی استقلال در خصوص اینکه چرا از بازیکنان خط دفاعی‌اش در نوک حمله استفاده می‌کند و آیا این مسئله برای استقلال بن‌بست تاکتیکی محسوب می‌شود، گفت: «نه این مسئله به دلیل بن‌بست تاکتیکی تیم ما نیست.

وقتی از تیمی عقب هستیم برای استفاده از توپ‌های بلند، مدافعان بلندقامت را به نوک حمله می‌فرستیم تا از ضربات سر استفاده کنند. فولاد تمام راه‌های نفوذ تیم ما را بسته بود. طبیعی بود که در لحظاتی که از حریف خود عقب هستیم رو به بازی هوایی بیاوریم.» مرفاوی در خصوص رفتار تماشاگران استقلال در دقایق پایانی گفت: «تماشاگران برای ما محترم هستند. هر انسانی که به ورزشگاه می‌آید، باید بداند محیط آن پاک و مقدس است. وقتی در این محیط مقدس به سر می‌بریم باید طوری رفتار کنیم که دیگران ما را تحسین کنند.

امیدوارم آن عده از تماشاگرانی که مخالف رفتار فرهنگی در ورزشگاه‌ها هستند نظرشان را عوض کرده و به بهبود شرایط ورزشگاه‌ها کمک کنند.» سرمربی استقلال در خصوص اینکه برای مسابقات لیگ قهرمانان بازیکن جدید به خدمت می‌گیرند یا خیر؟ گفت: «مطمئنا تیم‌های داخلی به ما بازیکن نمی‌دهند و اگر قرار باشد بازیکنی جذب کنیم از خارج از کشور خواهد بود.» سرمربی استقلال در پایان در خصوص اینکه آیا هدف استقلال در این فصل قهرمانی است یا به‌دست آوردن سهمیه‌ لیگ قهرمانان آسیا، گفت: «باید تلاش کنیم هم قهرمان شویم و هم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم. امید من این است که تیم را قهرمان کنم.»

کنایه فردوسی‌پور به مرفاوی

عادل فروسی‌پور، گزارشگر و مجری سرشناس در پایان دیدار فولاد خوزستان و استقلال، عبدالصمد مرفاوی، سرمربی آبی‌پوشان را از کنایه‌هایش بی‌نصیب نگذاشت و به بخشی از صحبت‌های او خرده گرفت. این مسابقه از شبکه جهانی جام‌جم هم پخش شد و پس از اتمام دیدار فولاد و استقلال، گزارشگر شبکه استانی خوزستان از مرفاوی درباره بازی سئوال کرد و سرمربی استقلال در پاسخ گفت: «ما موقعیت‌های بیشماری داشتیم و حق‌مان برد بود.» عادل فردوسی‌پور مجری برنامه ورزشی شبکه جهانی جام‌جم پس از مشاهده مصاحبه مرفاوی رو به پرویز مظلومی کارشناس برنامه کرد و با کنایه پرسید: «آقای مظلومی! به نظرتان مرفاوی داشت درباره این بازی حرف می‌زد؟!»

انتقاد جلالی از داور

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: «استقلال هفته‌هاست از داوری ضربه می‌خورد اما نمی‌دانم چرا به یک‌باره در دیدار مقابل ما همه چیز عوض شد.» مجید جلالی پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در جمع خبرنگاران گفت: «مهم‌ترین نکته بازی  این بود که توشه‌ای از در اختیار داشتن میانه زمین جمع نکردیم.» وی ادامه داد: «متاسفانه باید بگویم  در این بازی هم مجبور بودیم علیه استقلال بازی کنیم و هم علیه داور. من در رختکن تیمم با بازیکنانی مواجه شدم که به من می‌گویند آقای جلالی چرا اجازه نمی‌دهید ما با داور صحبت کنیم. از کمیته داوران انتظار دارم و منتظر تصمیم‌های آنها هستم.»

سرمربی فولاد افزود: «در نیمه اول داور مسابقه باید به برهانی و بیک‌زاده اخطار صددرصد می‌داد ولی این کار را انجام نداد. استقلال هفته‌هاست از داوری مسابقه‌ها لطمه می‌خورد اما به یک‌باره مقابل فولاد همه چیز بر می‌گردد. ناگفته نماند که این تیم در دیدار امروز غیرمنتظره بازی کرد و بازیکنان  مرفاوی بسیار شجاعانه و درگیرانه فوتبال انجام دادند.» 

وی تصریح کرد: «کنترل بازی را در اختیار داشتیم و این مسئله نشان می‌دهد که حالا یک تیم خوب هستیم. امیدوارم جریان‌های مسابقات به شکلی عادلانه‌تر باز گردد تا به حقمان برسیم.» جلالی در پایان در خصوص اینکه چرا فولادی‌ها پس از به ثمر رساندن گل احساسی بازی می‌کنند، گفت: «تیمی که موقعیتش در جدول اینگونه است با چنین شرایطی مواجه می‌شود اما قبول دارم بازیکنانم باید از فکر و تمرکز خود استفاده کنند و به تیم حریف موقعیت ندهند.»

پیروزی صبا، پیکان و سایپا

روز پنجشنبه چند بازی دیگر نیز از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد. صبا در مشهد ابومسلم را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. سایپا مقابل راه‌آهن که برندتس را اخراج و تارتار را جانشین او کرده، به پیروزی 2 بر یک رسید. استیل‌آذین در خانه با نتیجه 2 بر 2 مقابل ذوب‌آهن به تساوی رسید تا سریال تساوی‌های این تیم با همین نتیجه ادامه یابد. پیکان نیز در انزلی و در حالی که محمد احمدزاده به روی نیمکت هدایت سفیدپوشان ملوان بازگشته بود میزبان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

کد خبر 97625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز