همشهری آنلاین: مردان مسلح 4 نفر ازاعضای خانواده یکی از تفنگداران دریایی نیروهای ویژه مکزیک را کشتند.

به گزارش الجزیره، تعداد زیادی از مردان مسلح با چکش و کلنگ، در منزل مسکونی متعلق به خانواده ملکیسدت انگولو کوردوا را شکسته و پس از ورود به این خانه در اتاق نشیمن و اتاق خواب‌ها بر اعضای خانه آتش گشودند. مقامات مکزیکی اعلام کردند این حمله، حمله‌ای انتقام جویانه در واکنش به کشته شدن رئیس یکی از کارتل‌های مواد مخدر در کورناواکا بود.

منزل خانوادگی کودوا در ایالت تاباسکو مکزیک در شهر کوچک کنتین اراوس در نزدیکی پاراییسو قرار داشت. دفتر دادستانی این ایالت پس از وقوع این جنایت با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که این کشتار تنها چند ساعت پس از به خاک سپردن پیکر کوردوا رخ داد. کوردوا تنها سربازی بود که در درگیری هفته گذشته نظامیان با قاچاقچیان عضو یکی از کارتل‌های مواد مخدر در کورناواکا کشته شد.

حمله به خانواده این نظامی پس از آن انجام گرفت که ارتش مکزیک پس از کشته شدنش وی را ملقب به قهرمان ملی مکزیک کرد. ملکیسدت انگولو کوردوا جان خود را در همان حمله‌ای از دست داد که ارتورو بلتران لیوا رئیس کارتل کورناواکا نیز در آن کشته شده بود.

بلتران لیوا سومین فرد تحت تعقیب پلیس در مکزیک محسوب می‌شود او به همراه 6 قاچاقچی دیگر از اعضای کارتل خود در جریان این حمله کشته شد.

پلیس اعلام کرده است که گروهی از نظامیان نیروی زمینی و دریایی ارتش این کشور به دنبال قاتلان هستند. گفته می‌شود افرادی که این جنایت را مرتکب شده‌اند اعضای کارتل بلتران لیوا هستند.

فلیپه کالدرون رئیس جمهوری مکزیک این کشتار را اقدامی بزدلانه و شرم آور خوانده است. او در سال 2006، پنجاه هزار نیروی ارتش را به منظور کمک به پلیس محلی برای مبارزه با کارتل‌های قاچاق مخدر در مرز با آمریکا اعزام کرده بود.

طی سه سال گذشته در جریان خشونت‌های کارتل‌های مواد مخدر بیش از 15 هزار نفر در مکزیک کشته شده‌اند.

کد خبر 97999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز