همشهری‌آنلاین: هزاران نفر از جمله مقامات بلند پایه پاکستان برای شرکت در مراسم سالگرد ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق این کشور که دو سال پیش ترور شد در جنوب پاکستان جمع شدند

هزاران نفر مقابل آرامگاه بوتو در روستای گارهی خدا بخش در جنوب پاکستان جمع شدند اما اعلام کردند مقامات امنیتی از ورود انها به محوطه آرامگاه جلوگیری می‌کنند.

بوتو اولین نخست وزیر زن در پاکستان، بیست و هفتم دسامبر سال 2007 پس از سخنرانی انتخاباتی در راولپندی به ضرب گلوله کشته شد.

به گفته شاهدان و خبرنگاران، صدها نیروی پلیس مقابل ارامگاه بوتو مستقرند، درهای ارامگاه را بسته‌اند و از ورود همه به جز مقامات دولتی و شخصیت‌های با نفوذ جلوگیری می‌کنند.

ذوالفقار تونیو یکی از مقامات بلند پایه پلیس پاکستان گفت ما برای جلوگیری از مختل شدن نظم و امنیت و محافظت از مردم ، تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌ایم.

وی افزود تدابیر امنیتی شدیدی برای حافظت از جان آصف علی زرداری رئیس جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان که در این مراسم حضور دارند اتخاذ شده است.

زرداری و سه نفر از فرزندانش روز شنبه به طور خصوصی بر سر مزار بوتو حاضر شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از گارهی خدا بخش، دولت پاکستان پس از پیروزی حزب بوتو در انتخابات سراسری در فوریه سال 2008، تحقیق را درباره ترور وی خواستار شدند

کد خبر 98131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز