جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

محمدمهدی عسگرپور مجموعه تلویزیونی «جراحت» به نویسندگی سعید نعمت‌الله را برای پخش در ماه رمضان از شبکه 3 کارگردانی می‌کند.

نعمت‌الله به مهر گفت: نگارش بخش عمده‌ای از فیلمنامه مجموعه تلویزیونی جراحت به پایان رسیده و به احتمال فراوان پیش‌تولید این مجموعه به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور به‌زودی آغاز می‌شود.

تنها نگارش 2 قسمت از این مجموعه باقی مانده است و این دو قسمت همزمان با تصویربرداری نوشته می‌شود. جراحت، درامی اجتماعی و روایتگر وقایع عجیب میان 2 خانواده است، وقایع عجیبی که میان 2 برادر میانسال اتفاق می‌افتد.

سعید نعمت‌الله نگارش مجموعه «رستگاران»، فیلم سینمایی «حوالی اتوبان»، فیلم‌های تلویزیونی «مهمان، حبیب خداست» و «روز بعد از خوشبختی» را در کارنامه دارد. محمدمهدی عسگرپور هم مجموعه «گل‌های گرمسیری» و فیلم‌های سینمایی «اقلیما» و «قدمگاه» را کارگردانی کرده است.

انصراف از جشنواره

محمد حاتمی که چندی پیش از احتمال اجرای نمایش «مرثیه خواب» در جشنواره تئاتر فجر خبر داده بود، از شرکت در جشنواره منصرف شد. این کارگردان تئاتر به ایسنا گفت: از آنجا که بازیگر اصلی کارم، مشغله‌های کاری بسیاری داشت و من نیز نمی‌توانستم در این فرصت، بازیگر دیگری را جایگزین کنم، از شرکت در جشنواره انصراف دادم.

به‌دلیل انصراف از شرکت در جشنواره، با مدیریت مجموعه تئاترشهر گفت‌وگو کردم و قرار شد این نمایش را شش‌ماهه اول سال آینده در یکی از سالن‌های این مجموعه به صحنه ببرم. در آغاز قرار بود نمایش مرثیه خواب را از نیمه آبان‌ماه در تالار مولوی اجرا کنم، اما درست در شرایطی که تنها چند روز تا اجرای ما باقی مانده بود، برزو ارجمند و فلامک جنیدی به‌دلیل حضور در یک سریال روتین تلویزیونی، گروه ما را ترک کردند و من ناچار شدم 2 بازیگر دیگر را جایگزین کنم. مرثیه خواب با طراحی و کارگردانی محمد حاتمی و با موضوع خواب به صحنه می‌رود.

هفت برای جشنواره

فریدون جیرانی برنامه سینمایی «هفت» را 2 هفته مانده به شروع بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن می‌برد. به گزارش مهر، پخش این برنامه قرار بود از اول دی‌ماه شروع شود اما برنامه‌ریزی برای تولید این برنامه کمی طولانی شد و هفت اواخر دی‌ماه به روی آنتن می‌رود. نگارش متن‌های این مجموعه ادامه دارد و بخش‌های مختلف مثل گزارش‌ها و گفت‌وگوها ضبط می‌شوند.

هنوز مجری این برنامه انتخاب نشده و احتمال دارد جیرانی که کارگردانی آن را برعهده دارد، خود روی صندلی اجرای این برنامه سینمایی بنشیند. این برنامه هفته‌ای یک بار روی آنتن شبکه 3 می‌رود. هفت، به نقد و بررسی فیلم‌های روز و وقایع سینمای ایران با حضور اهالی سینما و منتقدان می‌پردازد.

پزشک نازنین

حسن معجونی از اجرای نمایش «پزشک نازنین» نیمه دوم بهمن‌ماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر خبر داد. این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای این نمایش به مهر گفت: پیش از این قرار بود نمایش «بازرس هاند واقعی» را به صحنه ببرم.

اما 2 بازیگر زن مورد نظر من در زمان تعیین شده برای اجرا درگیر پروژه‌های دیگر بودند و جایگزین کردن بازیگرانی دیگر ممکن نبود و تصمیم گرفتم نمایش پزشک نازنین اثر نیل سایمون را به صحنه ببرم. در این نمایش نیز چون آثار قبلی از اعضای گروه تئاتر لیو و هنرمندان جوانی که تازه به گروه پیوسته‌اند استفاده خواهم کرد.

حضور سعید چنگیزیان، رضا بهبودی، داریوش موفق و مهدی کوشکی در نمایش پزشک نازنین،‌ قطعی است. نمایش دارای 11 اپیزود است و به این خاطر احتمال دارد خودم نیز به ایفای نقش بپردازم.

شرایط دشوار برای کمدی

علیرضا خمسه که به‌عنوان مجری و اهداکننده هدایا در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «تاکسی نارنجی» در پردیس سینمایی ملت حضور داشت، با اشاره به وضعیت فعلی جامعه امروز گفت:‌ساخت فیلم کمدی در شرایط امروز، بسیار دشوار است، جامعه امروز جامعه عبوسی است و در جامعه عبوس، فیلمسازان کمدی‌ساز دوام نمی‌آورند.

به گزارش ایلنا، خمسه با اشاره به کاهش تولید آثار کمدی گفت:‌ داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد و یدالله صمدی کارگردانانی بودند که در گذشته فیلم‌های کمدی می‌ساختند و امروز ساخت چنین فیلم‌هایی را کنار گذاشته‌اند.

این کمدین سینما با اشاره به لزوم ساخت آثار کمدی گفت:‌جامعه سالم، جامعه خندان و شاد است و امروز کارگردان‌هایی مانند ابراهیم وحیدزاده به شاد بودن و خندیدن جامعه کمک می‌کنند. ابراهیم وحیدزاده، کارگردان فیلم تاکسی نارنجی نیز با اشاره به روند ساخت تاکسی نارنجی افزود: ایده ساختن این فیلم در سال 82 و در زمان ساخت فیلم معادله به ذهنم رسید.

در جزیره کیش خانمی به نام فرزانه الوان کوهی با تاکسی رانندگی می‌کرد و این فیلم را براساس خاطرات او ساختم. فیلمبرداری در سال 86 در جزیره کیش آغاز شد ولی بعد از 25 روز فیلمبرداری به‌دلیل حادثه‌ای که برای آزیتا حاجیان پیش آمد فیلمبرداری تا اردیبهشت 87 تعطیل شد و از اردیبهشت 87 مجددا فیلمبرداری آغاز شد و امروز هم شاهد نمایش فیلم هستیم.

بدون مشکل در تلویزیون

رضا عطاران مشکلی برای حضور در تلویزیون ندارد و می‌تواند با این رسانه همکاری کند. مرتضی میرباقری معاون سیما درباره فعالیت عطاران که پس از «بزنگاه» در تلویزیون فعالیتی نداشته و درباره شایعاتی پیرامون ممنوع‌الفعالیت شدن رضا عطاران در تلویزیون گفت: ما مشکلی برای حضور عطاران در تلویزیون نداریم و ایشان مانند سابق می‌توانند با این رسانه همکاری کنند.

آقای عطاران تا به حال طرحی برای ساخت سریال یا تله فیلم به ما ارائه نداده است و ما برای همکاری با ایشان مشکلی نداریم. معاون سیما همچنین درخصوص تعطیل شدن برنامه تلویزیونی90 با اجرای عادل فردوسی‌پور تصریح کرد: این برنامه تلویزیونی همچنان خواهد بود، تقویت هم خواهد شد و هیچ تعطیلی هم نخواهد داشت.

کنسرت در ونکوور

علیرضا قربانی خواننده نخستین کنسرت موسیقی ایرانی ارکستر سمفونیک ونکوور است که 20 دی ماه در کانادا برگزار خواهد شد. قربانی به مهر گفت: در این کنسرت قرار است قطعاتی از ساخته‌های علی تجویدی، حسین دهلوی، کامبیز روشن روان و میلاد عمرانلو اجرا شود.

نوروز امسال برای اجرای چند کنسرت به کانادا رفته بودم که در آنجا با کامبیز روشن روان ملاقاتی داشتم و طی آن  در خصوص  اجرای موسیقی ایرانی و معرفی بیشتر آن در کشورهایی چون کانادا صحبت‌هایی کردیم و در پایان قرار شد در نخستین فرصت مقدمات این کار مهیا شود.

برگزاری این کنسرت در کانادا در ادامه همان توافقات صورت گرفته و احتمال اینکه بعدها در کشورهای دیگری نیز چنین کنسرت‌هایی را برگزار کنیم هست. از آنجا که این ارکستر قرار است موسیقی ایرانی اجرا کند باید از نوازنده‌های سازهای ایرانی استفاده کند؛ از این‌رو تعدادی از دوستان که در کانادا گروهی به نام کرشمه دارند نیز در ارکستر سمفونیک ونکوور حضور دارند و در اجرای این قطعات ایرانی همکاری خواهند کرد.

کد خبر 98497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز