یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گلاب آدینه تولید «پس از مه» را 10 بهمن در قشم آغاز خواهد کرد و تا 40 روز ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت خبری سیمافیلم، پیش تولید فیلم تلویزیونی پس از مه  از اوایل دی ماه گذشته آغاز شده و قرار است 25 روز ادامه داشته باشد. به این ترتیب، دهم بهمن ماه تولید پس از مه آغاز خواهد شد و تا 40 روز ادامه خواهد یافت.

پس از مه داستان زنی را روایت می‌کند که در قشم برای نخستین بار کارگاه گلیم‌بافی راه‌اندازی می‌کند و با کمک بقیه زنان، تعاونی تشکیل می‌دهد. به این ترتیب زن‌های قشم از یک فضای بسته، بیرون می‌آیند و تبدیل به زنانی می‌شوند که درآمد و تعاونی دارند. سازمان ملل از این تعاونی حمایت کرده و علاوه بر خرید محصولات‌شان، طرح‌های آنها را نیز چاپ کرده است.

دعوت به برلین

جعفر پناهی از سوی رئیس جشنواره برلین برای حضور در جشن شصتمین دوره این رویداد دعوت شد. به گزارش مهر، در دعوتنامه این فیلمساز که از طرف دیتر کاسلیک رئیس جشنواره بین‌المللی برلین فرستاده شده، آمده است: هرفوریه برلین مرکز سینمایی جهان می‌شود. امسال این رویداد مهم‌تر است؛

زیرا جشنواره برلین 60 ساله می‌شود. از این‌رو امسال میهمانان ویژه‌ای با ما خواهند بود. با کمال افتخار می‌خواهم از شما دعوت کنم که در شصتمین تولد ما شرکت کنید. بسیار خوشبخت خواهیم شد که جنابعالی نیز به‌عنوان میهمان ویژه در این جشن تولد همراه ما باشید. از پناهی همچنین در این چند ماه برای حضور در جشنواره بمبئی و دوبی دعوت شده بود که به‌دلیل مشکلات خروج نتوانست شرکت کند.
 
10 روز دیگر، پایان دوم

حامد کمیلی 10 روز دیگر در فیلم سینمایی «پایان دوم» به کارگردانی یعقوب غفاری جلوی دوربین می‌رود. غفاری به مهر گفت: پیش‌تولید فیلم سینمایی پایان دوم از یک ماه پیش آغاز شده و تاکنون حضور حامد کمیلی، زیبا بروفه، مجید یاسر، مهدی فقیه و امیریل ارجمند در این فیلم قطعی شده است.

انتخاب بازیگران و عوامل همچنان ادامه دارد و پایان دوم 10 روز دیگر مقابل دوربین می‌رود. وی افزود: این فیلم با ایده‌ای بسیارنو و مدرن ساخته می‌شود.‌رؤیا و عشق، عشق و آرمان، آرمان و زمان، زمان و وصل، وصل و هجر، هجر و پایان، پایان و امید همه روایتگر داستان پایان دوم به نویسندگی یعقوب غفاری و سعید آل‌بوآبادی هستند. پایان دوم محصول مؤسسه تصویرگران هفت آسمان است.

رونمایی ترکیب‌بند عاشورایی

علی موسوی گرمارودی در دومین نشست ماهانه «دیدار ماه شاعران» حوزه هنری استان تهران، ترکیب بند عاشورایی «آغاز روشنایی آینه» را رونمایی می‌کند. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، این نشست 21دی  برگزار می‌شود و علاوه بر شعر خوانی و نقد آثار بزرگان ادبیات معاصر کشور، رونمایی ترکیب بند عاشورایی علی موسوی گرمارودی که در 15 بند سروده شده، برنامه ویژه آن خواهد بود.

آغاز روشنایی آینه در دهه دوم محرم امسال به همت حوزه هنری استان تهران منتشر شده است و علاوه بر ترکیب بند عاشورایی، علی موسوی گرمارودی ابتدای کتاب و در 2مقاله جداگانه به بررسی شعر آیینی و همچنین نقد و بررسی شعرهای آیینی سید حسن حسینی و قیصر امین‌پور پرداخته است.

جلد دوم اسماعیل

امیرحسین فردی که مشغول نگارش بخش‌های پایانی جلد دوم رمان «اسماعیل» است، از عزم پال اسپراکمن مترجم انگلیسی زبان برای ترجمه این کتاب خبر داد. به گزارش ایسنا، این مترجم اخیرا جلد اول رمان اسماعیل را با افزودن یادداشت‌های جدید نویسنده به زبان انگلیسی ترجمه کرده است، اما بنا به گفته فردی انتشار این کتاب در آمریکا به ترجمه جلد دوم این اثر منوط شده است.

امیرحسین فردی تاکنون کار نگارش 70 درصد جلد دوم رمان اسماعیل را به پایان رسانده است و امیدوار است بتواند تا پایان سال‌جاری کار نگارش آن را تمام کند. اخیرا ترجمه جلد اول این اثر که به‌دنبال رساندن صدای انقلاب از طریق ادبیات داستانی به گوش جهانیان است، توسط اسپراکمن به اتمام رسیده است.

نمایشنامه منتشرنشده

اکبر رادی با انتشار نمایشنامه منتشرنشده «خانمچه و مهتابی» یک بار دیگر به کتابفروشی‌ها آمد. به گزارش ایسنا، نمایشنامه خانمچه و مهتابی که تا‌کنون اجرا هم نشده، به تازگی از سوی نشر قطره انتشار یافته است.

این نمایشنامه تنها چندی پیش در مروری بر آثار رادی خوانده شد و قرار بود که در زمان حیات او توسط هادی مرزبان به روی صحنه برده شود که این امر میسر نشد. از سوی دیگر، «نامه‌های همشهری»، اثر دیگری از این نمایشنامه‌نویس فقید است که چندی پیش مجوز انتشار دریافت کرد و به گفته ناشر، تا 2هفته دیگر منتشر خواهد شد. این نامه‌ها به دهه‌ 50 مربوط می‌شوند که در زمان خود اجازه انتشار پیدا نکردند؛ اما برخی از آنها به‌صورت پراکنده در نشریات چاپ شدند.

4 فیلم در دشت اول

مصطفی زمانی در نخستین سال حضورش در سینما، 4فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر دارد. به نوشته ایسنا، این بازیگر که با ایفای نقش حضرت یوسف(ع)در سریال یوسف پیامبر شناخته شد، در جشنواره بیست و هشتم فجر علاوه بر نسخه سینمایی این مجموعه، 3فیلم دیگر را نیز در آخرین مراحل فنی دارد.

«آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان نخستین تجربه سینمایی این بازیگر است که به تهیه‌کنندگی علی معلم در ارمنستان ساخته شده، «مرا ببخش مادر» به کارگردانی مهدی نادری و «کیفر»، ساخته حسن فتحی، 3 فیلم سینمایی هستند که زمانی در آنها حضور دارد. زمانی در آل نقش مهندس جوانی را دارد که همراه زن باردار خود عازم یک ماموریت کاری به ارمنستان می‌شود.

نقش پدر

بهزاد فراهانی با بازی در نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» به کارگردانی مسعود دلخواه در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد. فراهانی که در این نمایش نقش پدر را بازی می‌کند به ایسنا گفت: پیش از این، این نمایشنامه را روخوانی کرده بودیم و من از نخستین کسانی هستم که این متن را می‌شناسم و معتقدم این متن بیشتر خواندنی است.

در این اثر بیشتر شاهد دست‌ودلبازی نویسنده در لوکیشن‌های متفاوت هستیم ضمن اینکه مسائل مطرح شده در آن بیشتر ذهنی است و وجه نموداری‌اش کم‌رنگ‌تر است.

فراهانی ادامه داد: خوشبختانه مسعود دلخواه با مشورت محمد ابراهیمیان نویسنده نمایشنامه، متن را پالایش کرده که منجر به تصویری شدن آن شده است. ضمن اینکه در نگاه دلخواه، همه ماجراها در ذهن پدر می‌گذرد.

کد خبر 99214

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز