همشهری آنلاین: پارلمان افغانستان به 7 کاندیدا از 17 وزیر پیشنهادی حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان رای اعتماد نداد

به گزارش بی بی سی، رای روز شنبه 16 ژانویه دو هفته پس از آن انجام شد که مجلس افغانستان در دور اول رای اعتماد به وزرا دولت اکثر کاندیداهای پیشنهاد شده توسط حامد کرزی برای تصدی مقام وزارت را نپذیرفته بود.

در این دور از رای گیری‌ها نمایندگان مجلس زلمای رسول و حبیب الله غلیب را در مقام وزیر امورخارجه و وزیر دادگستری افغانستان تائید کردند.

نمایندگان پارلمان افغانستان همچنین تنها یکی از سه زن پیشنهاد شده توسط کرزی به نام امینه افضل را در مقام وزارت امور اجتماعی پذیرفتند.

پارلمان افغانستان به دو کاندیدای دیگر زنی را که کرزی جهت تصدی مقام وزیر بهداشت عمومی و وزیر امور زنان معرفی کرده بود، رای اعتماد نداد.

هنوز مشخص نیست چه زمانی کرزی افراد جدیدی را جهت احراز سمت‌ ریاست وزارتخانه‌هایی که همچنان کرسی ریاست آن‌ها خالی مانده معرفی خواهد کرد.

دور اول رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کرزی در روز 2 ژانویه برگزار شده بود و در این جلسه نمایندگان پارلمان افغانستان پس از مباحثات طولانی 17 وزیر از 24 کاندیدای پیشنهادی کرزی را رد کرده بودند.[پارلمان افغانستان، دوسوم کابینه پیشنهادی ‌کرزای را رد کرد]

اکنون و بارد 10 نفر از وزرای پیشنهادی کرزی وی با چالش در تشکیل دولت مواجه است او جهت تشکیل دولت برای پیشبرد اصلاحات در افغانستان تحت فشار است. همچنین بسیاری بویژه در محافل غربی او را جهت تشکیل دولت تا پیش از برگزاری کنفرانس لندن در 28 ژانویه تحت فشار گذاشته‌اند.

کد خبر 99585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز