گروه حوادث: مرد کلاهبردار برای جلب رضایت شاکیانش، نقشه سرقت را طرح کرد.

این مرد قصد داشت با دستبرد به طلافروشی، طلب شاکیانش را پرداخت کند و از آنها رضایت بگیرد اما وقتی از سوی پلیس دستگیر شد اتهام سرقت نیز به پروند‌ه‌اش افزوده شد. مدتی قبل مردی به دادسرای ناحیه 16 تهران رفت و از سرقت خودرو‌اش خبر داد.

این مرد به قاضی بخشوده، بازپرس شعبه 4 دادسرا، گفت: برای خرید به یک میوه فروشی در خیابان نعمت‌آباد رفته بودم اما وقتی از ماشین پیاده و وارد مغازه شدم، مردی را دیدم که داخل خودروام نشست و با سوءاستفاده از روشن بودن ماشین، آن را به سرقت برد.

وی ادامه داد: با مشاهده این صحنه به تعقیب سارق پرداختم اما موفق نشدم او را‌ گیر بیندازم؛ برای همین تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم. با طرح این شکایت، تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.

درحالی‌که شماره پلاک خودروی مسروقه در اختیار تمامی واحدهای گشتی قرار گرفته بود، چند روز بعد ماموران در جریان سرقت از یک طلافروشی در حوالی پاسگاه نعمت آباد قرار گرفتند. ماموران پلیس با حضور در محل حادثه به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند و او گفت: داخل مغازه‌ام نشسته بودم که ناگهان صدای مهیبی به گوش رسید.

مرد ناشناسی که کلاه ایمنی قرمز رنگی به‌سر داشت، با پتک شیشه ویترین طلافروشی‌ام را شکست و قبل از اینکه خودم را به بیرون از مغازه برسانم، مقداری از طلا‌ها را دزدید و سوار بر یک دستگاه پراید شد و فرار کرد.وی ادامه داد: همان موقع یکی از اهالی محل با موتورسیکلت به تعقیب او پرداخت اما فقط موفق شد شماره پلاک خودرو را یادداشت کند.

ماموران با بررسی شماره پلاک خودروی سارق، متوجه شدند این خودرو همان پرایدی است که چند روز قبل، از مقابل مغازه میوه‌فروشی سرقت شده بود. آنها در ادامه به بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته طلافروشی پرداختند و با مشاهده چهره سارق، او را شناختند.

ماموران دریافتند سارق جوان، مرد کلاهبرداری است که مدتی قبل به بهانه جلب رضایت شاکیانش از زندان مرخصی گرفته و با سپردن وثیقه آزاد شده بود. با شناسایی مخفیگاه جوان سارق در جنوب تهران، این محل به محاصره پلیس درآمد و ماموران وارد ساختمان شدند. مرد کلاهبردار وقتی خود را در محاصره پلیس دید، از طبقه سوم ساختمان به پایین پرید اما روی تپه‌ای از خاک افتاد و مجروح شد. این مرد توسط ماموران به درمانگاه انتقال یافت و توسط پزشکان تحت درمان قرار گرفت.

متهم بعد از مداوای اولیه برای بازجویی به دادسرای ناحیه 16 انتقال یافت و وقتی مقابل بازپرس بخشوده قرار گرفت، گفت: به خاطر استفاده از چند فقره چک جعلی و خرید لوازم خانگی دستگیر شدم و به زندان افتادم. وقتی در زندان بودم، با تلاش فراوانی که انجام دادم توانستم از شاکی‌ها برای جلب رضایت‌شان مهلت بگیرم.

برای همین با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم تا بدهی آنها را پرداخت کنم. چند روزبعد از آزادی‌‌، با دیدن خودروی روشنی که مقابل میوه‌فروشی پارک شده بود و کسی داخل آن نبود، وسوسه شدم و آن را دزدیدم.

سپس نقشه سرقت از طلافروشی را عملی کردم تا با فروش طلاهای مسروقه، طلب شاکیان را بدهم اما این بار به اتهام سرقت دستگیر شدم و جرمم سنگین‌تر شد.بعد از اعترافات این مرد، وی با قرار قانونی راهی زندان شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.