پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری آخرین عضو باند سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های پایتخت، راز دستبرد به 5 طلافروشی فاش شد.

متهمان

عضو فراری باند که به شمال کشور گریخته بود برای تامین هزینه زندگی‌ و پرداخت اجاره ویلا، مخفیانه به پایتخت سفر می‌کرد و بعد از سرقت‌های میلیونی به مخفیگاهش برمی‌گشت.
سرقت‌های این باند مسلح 27 تیرماه امسال با دستبرد به یک طلافروشی در منطقه هفت‌چنار تهران شروع شد. سارقان که نقاب به‌صورت داشتند بعد از ورود به طلافروشی با استفاده از سنگ ترازو، شیشه ویترین را شکستند و با تهدید قمه و چاقو بیش از 2 کیلو طلا را به سرقت بردند.

آنها ساعت10 صبح روز بعد به یک طلافروشی در فلکه سوم خزانه دستبرد زدند و 5 کیلو طلا را دزدیدند. به‌دنبال این سرقت‌ها، گروهی از ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران‌، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را شروع کردند. گرچه سارقان هنگام سرقت نقاب به‌صورت داشتند اما نقاب یکی از آنها به‌نام بهنام در لحظه دستبرد به نخستین طلافروشی برای لحظه‌ای کنار رفته بود و همین سرنخ باعث دستگیری وی شد.

سارقان در دام

با دستگیری بهنام، وی اعتراف کرد که مغز متفکر باند، مردی به نام باقر است. باقر، نخستین بار وقتی به محاصره پلیس درآمد، با خودروی ماکسیمای خود به‌صورت دنده عقب پا به فرار گذاشت و بعد از برخورد با چند خودرو متوقف شد. او سپس از ماشین پیاده شد و درحالی‌که یک گلوله به پایش اصابت کرده بود، توانست از دست ماموران فرار کند.

مرد جوان چند روز بعد، وقتی برای دومین بار به محاصره پلیس درآمد با همان پای مجروح قصد فرار داشت که باز هم هدف گلوله قرار گرفت و این‌بار به دام افتاد. به‌دنبال بازداشت این مرد، دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری دستگیر شدند و ماموران هنگام دستگیری یکی از آنها، فرد دیگری به‌نام میلاد را هم بازداشت کردند که بعدها مشخص شد این مرد چند ماه قبل از دستگیری در جریان درگیری با مرد جوانی در خیابان مولوی او را به قتل رسانده و از همان زمان تحت تعقیب بوده است.

درحالی‌که پازل باند سارقان مسلح در حال تکمیل بود، ماموران به آخرین عضو باند به نام رضا رسیدند. این مرد که از ماجرای دستگیری همدستانش باخبر شده بود، بدون برجا گذاشتن ردی از خودش متواری شده بود.

دستگیری در ویلای جنگلی

درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد رضا مسلح است و همه سلاح‌های مورد استفاده باند در اختیار اوست، تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه یافت و ماموران تمامی افرادی را که احتمال می‌رفت با این فرد در تماس باشند، زیرنظر گرفتند. این تحقیقات بعد از چند هفته نتیجه داد و در نخستین روزهای این هفته، سرنخ‌هایی از سارق فراری در یک ویلای جنگلی در شمال کشور به دست آمد.

تیم‌های عملیاتی پلیس بلافاصله راهی این محل شدند اما هنگام دستگیری عضو فراری باند، وی که متوجه حضور پلیس شده بود، از پنجره به بیرون پرید و در جنگل پا به فرار گذاشت. فرار این مرد چند دقیقه بیشتر طول نکشید و او بعد از اینکه از ناحیه مچ پا هدف گلوله قرار گرفت، به دام افتاد.ماموران علاوه بر رضا، مردی به نام اکبر را هم در ویلای جنگلی دستگیر و در آنجا یک کلاشینکف و 2 کلت کمری کشف کردند.

سرقت در سفر

رضا بعد از انتقال به تهران، خیلی زود و در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و راز سرقت از3 طلافروشی دیگر را هم فاش کرد.او گفت که با همدستی دوستانش، 16 مرداد امسال نیز به یک طلافروشی در خزانه بخارایی دستبرد زده و
500 گرم طلا را دزدیده بودند. آنها سپس 17 مرداد وارد یک طلافروشی دیگر در میدان شهدا شده و با تهدید اسلحه دست به سرقت 6 کیلو طلا زده بودند. 2 روز بعد نیز این مرد و همدستانش به یک طلافروشی در خیابان 17 شهریور دستبرد زده و 3 کیلو طلا دزدیده بودند.

متهم همچنین مدعی شد: در زمانی که در ویلای جنگلی مخفی شده بودم، برای تامین مخارج زندگی و اجاره ویلا، یک روز با راهنمایی اکبر به تهران آمدم و نقشه سرقتی 30 میلیون تومانی را اجرا کردم. آن روز من با شناسایی فردی که از بانک پول زیادی دریافت کرده بود، او را تعقیب کردم و در فرصتی مناسب به او حمله کرده و با روش خفه‌کنی، کاری کردم که بی‌حال شود و بعد پول‌هایش را دزدیدم.

خودروهای مدل بالا

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از این متهمان تعداد 4 دستگاه خودروی ماکسیما، مزدا 3، تویوتا کمری و پژو 405 که با پول‌های دزدی خریداری شده بود، کشف شده و تا‌کنون بیش از 30 نفر از کسانی که توسط این باند هدف سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند، از آنها شکایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود متهمان سرقت‌های زیادی مرتکب شده باشند، قاضی سلیمانی، دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را صادر کرده و از مالباختگان احتمالی خواسته است برای پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران یا شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی، مراجعه کنند.

کد خبر 116190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز