شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان حرفه‌ای بعد از سرقت از طعمه‌‌هایشان نقشه اخاذی از آنها را عملی می‌کردند.

سرقت اتهام

متهمان به بهانه بازگرداندن اموال مسروقه با مالباختگان وارد معامله می‌شدند اما بعد از دریافت پول از پس دادن اموال مسروقه خودداری می‌کردند. اواخر تیرماه امسال پیرمرد 68 ساله‌ای به کلانتری 140 تهران رفت و ماموران را در جریان سرقت خودروی سانتافه‌اش قرار داد.

با شکایت این مرد، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی خودروی مسروقه شروع شد. درحالی‌که تحقیقات هنوز به نتیجه نرسیده بود، شاکی 2 هفته بعد از ماجرای سرقت، نزد ماموران رفت و اطلاعات تازه‌‌ای در اختیار آنها قرار داد. او گفت چند روز پیش، فرد ناشناسی با وی تماس گرفته و مدعی شده در ازای دریافت
3 میلیون تومان حاضر است خودروی مسروقه را به مالباخته تحویل دهد.

ماموران پلیس از مرد سالخورده خواستند به بهانه پرداخت پول درخواستی، با فرد ناشناس قرار بگذارد. محل قرار در خیابان الهیه تعیین شد و ماموران برای به دام انداختن مرد ناشناس آنجا را محاصره کردند. در زمان تعیین شده درحالی‌که ماموران این محل را به دقت زیرنظر داشتند، به رفتارهای مشکوک راننده‌های 2 خودروی وانت پیکان و پراید سفید رنگ که در آن منطقه پرسه می‌زدند مظنون شدند اما رانندگان خودروها به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل گریختند.

گرچه در عملیات تعقیب آنها، ماموران اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند اما به‌علت شلوغی خیابان‌های اطراف، این افراد موفق به فرار از دست پلیس شدند.

قرار دوباره

اصرار مردان ناشناس برای اخاذی از صاحب خودروی سانتافه به همین‌جا ختم نشد و آنها بار دیگر در تماس با وی قرار تازه‌ای برای دریافت پول گذاشتند.این بار محل قرار در نزدیکی پارک جمشیدیه تهران بود و بار دیگر پلیس آنجا را محاصره کرد. ساعت 3 بعدازظهر، ماموران با مشاهده 2 مرد که سوار بر یک پراید نقره‌ای در محل قرار حاضر شده بودند، عملیات دستگیری آنها را شروع کردند.

این‌بار نیز سرنشینان پراید سعی کردند از محاصره ماموران بگریزند اما فرار آنها چند دقیقه بیشتر طول نکشید و ماموران پلیس در یک اقدام ضربتی موفق شدند با متوقف کردن خودروی مورد نظر، راننده آن را دستگیر کنند. با کشف تعدادی کارت معافیت سربازی در خودروی این مرد، وی به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد که شایان نام دارد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که پلیس وی را اشتباهی دستگیر کرده و کارت‌های معافیت سربازی هم متعلق به دوستانش است.

اخاذی از مالباختگان

ماموران برای پی بردن به حقیقت، صاحبان کارت‌ها را به اداره آگاهی دعوت کردند. این افراد در جریان تحقیقات به ماموران گفتند: چند روز پیش مدارکمان از سوی فرد ناشناسی به سرقت رفت و او در تماس با ما درخواست 3 میلیون تومان وجه نقد برای پس دادن این مدارک کرد. ما هم به‌صورت جداگانه این مبلغ را به وی پرداخت کردیم اما او از دادن مدارک خودداری کرد. بعد از اظهارات شاکیان، متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به سرقت اموال مالباختگان و اخاذی از آنها با همدستی دوستش اعتراف کرد.

او مدعی شد که آنها بعد از هر سرقت با مالباختگان تماس می‌گرفتند و در ازای پس دادن اموال مسروقه، از آنها اخاذی می‌کردند. سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: کسانی که در ماه‌های اخیر خودرو یا اموال و مدارکشان سرقت شده و سارقان در ازای پس دادن آن از آنها پول درخواست کرده‌اند، می‌توانند برای شناسایی متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی یا شعبه سوم دادیاری در دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 117961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز