دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: 3 جوان هم‌محلی که برای پیدا‌کردن کار، راهی پایتخت شده بودند بعد از ملاقات در تهران، باند سرقت مسلحانه‌ای راه انداختند که با ایجاد وحشت از طعمه‌های خود سرقت می‌کردند.

متهم

متهمان با تهدید اسلحه، خودروهای سواری را می‌دزدیدند و با آنها دست به زورگیری از مسافران می‌زدند. 31 شهریور امسال، مرد جوانی سراسیمه با پلیس 110 تماس گرفت و از سرقت ماشینش توسط 3 جوان مسلح خبر داد. وقتی ماموران کلانتری 145 ونک برای بررسی موضوع به تحقیق از مرد جوان پرداختند،

او گفت: نیمه شب گذشته سوار بر خودروی پرایدم در نزدیکی میدان صنعت توقف کرده و مشغول حرف زدن با تلفن همراهم بودم که 2 مرد جوان سوار ماشین شدند. یکی از آنها روی صندلی جلو و دیگری روی صندلی عقب نشست و هر دوی آنها با اسلحه و چاقو شروع به تهدید من کردند.

وی ادامه داد: جوانی که پشت سرم بود، تیغه چاقویش را روی پهلویم قرار داده و آن را فشار می‌داد. دیگری هم لوله اسلحه‌اش را به طرفم نشانه رفته بود. از آنجا که حسابی ترسیده بودم، به دستور آنها حرکت کردم. در بین راه آنها شروع به جست‌وجوی داخل ماشین کردند و هر چه داشتم را دزدیدند. در همین هنگام بود که با آنها درگیر شدم اما مردان جوان بعد از کتک زدن، مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرده و فرار کردند.

سرقت‌های سریالی

هنوز چند روز از این شکایت نگذشته بود که پلیس در جریان سرقت مشابه دیگری قرار گرفت. در این سرقت، سارقان 3 مرد جوان بودند که به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی سواری شده و با تهدید اسلحه و چاقو، آن را دزدیده بودند. مشخصاتی که مالباخته از 2 نفر از دزدان مسلح ارائه کرد شباهت زیادی به متهمان پرونده سرقت پراید داشت و این فرضیه که هر دو سرقت از سوی یک باند صورت گرفته باشد، مدنظر قرار گرفت.

پرونده سرقت‌ها در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان مسلح بعد از دزدیدن 2 خودروی سواری، دومین مرحله از نقشه خود را به اجرا گذاشته‌اند. آنها با استفاده از ماشین‌های دزدی، مسافرکشی می‌کردند و با سوار کردن افراد مختلف به این خودروها، با تهدید چاقو و اسلحه، اموالشان را به سرقت می‌بردند.

پلیس که خود را در برابر باندی حرفه‌ای می‌دید، جست‌وجو برای دستگیری دزدان را ادامه داد.درحالی‌که مشخصات خودروهای مسروقه در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفته بود، 8 مهرماه امسال، ماموران کلانتری شهرک غرب یکی از این خودروها را در غرب تهران شناسایی کردند. 3

مرد جوان در داخل خودرو بودند و ماموران که احتمال می‌‌دادند آنها مسلح باشند، بعد از نزدیک شدن به‌خودرو، به راننده دستور ایست دادند و در یک اقدام ضربتی هر سه سرنشین آن را دستگیر کردند.با کشف یک قبضه کلت کمری، 2 چاقوی بزرگ و مقداری پول نقد در داخل خودرو، متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و بازجویی از آنها شروع شد.

نقشه 3 هم‌محلی

یکی از متهمان که مهرداد نام دارد با اعتراف به سرقت‌های مسلحانه گفت: چند ماه قبل از روستایمان به تهران آمدم و در یک ساندویچی مشغول به کار شدم. یک روز، یکی از هم‌‌محلی‌هایم به نام اصغر نزد من آمد و گفت که نقشه‌ای برای پولدار شدن دارد که حرف ندارد. او پیشنهاد سرقت‌ها را مطرح کرد و گفت که یکی دیگر از بچه‌های روستا هم قرار است همدستمان باشد.

من اول پیشنهاد او را قبول نکردم اما 4 روز تمام او پیش من آمد و آنقدر از پول و پولدار شدن گفت که وسوسه شدم و پیشنهادش را قبول کردم. من فقط در یک سرقت‌ با آنها همدست بودم و هنوز پول‌های دزدی را تقسیم نکرده بودیم که دستگیر شدیم.

شاکیان بیایند

سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: یکی از متهمان، مرد جوانی است که هنوز خدمت سربازی‌اش را به پایان نرسانده و ادعا می‌کند در هنگام مرخصی، موقعی که به خانه برادرش در تهران آمده با اعضای باند که هم‌محلی‌هایش بوده‌اند قرار ملاقات گذاشته و از آن هنگام با آنها همدست شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود متهمان سرقت‌های بیشتری را مرتکب شده باشند، قاضی پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به اداره یکم پلیس آگاهی تهران یا شعبه ششم دادیاری در دادسرای جنایی، مراجعه کنند.

کد خبر 117542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز