شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: سارق زورگیر تصور نمی‌کرد آخرین طعمه‌اش از اشرار سابقه‌دار پایتخت باشد. این مرد با تهدید قمه قصد سرقت از جوان شرور را داشت اما هدف ضربات چاقوی او و دوستش قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

متهمان

اواخر تیرماه امسال، ماموران کلانتری 159 تهران در جریان درگیری خونینی در جنوب تهران قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. درگیری در نزدیکی یک پارک رخ داده بود و پلیس وقتی به آنجا رسید، با پیکر غرق به خون مرد جوانی روبه‌رو شد. جوان مجروح به سرعت به بیمارستان انتقال یافت اما ساعتی بعد به‌علت شدت خونریزی جان خود را از دست داد.

با مرگ جوان مجروح، ماجرا به بازپرس جنایی پایتخت گزارش شد و گروهی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت وارد عمل شدند. شاهدانی که در صحنه درگیری حضور داشتند مدعی بودند که عاملان جنایت، 3 مرد جوان بوده‌اند که پیش از رسیدن پلیس، از محل گریخته‌اند. آنها گفتند که این سه جوان بعد از درگیری با مقتول، او را هدف ضربات چاقو و قمه قرار داده و سپس سوار بر یک موتورسیکلت، از محل دور شدند.

مجرم سابقه‌دار

ماموران برای پی بردن به هویت مقتول، راهی بیمارستان شدند. مدارک شناسایی او نشان می‌داد که قربانی حمید نام دارد اما چیزی که در این بین جلب توجه می‌کرد، پیدا شدن 3 گوشی تلفن همراه در جیب‌های مقتول بود. ماموران صاحب هر سه گوشی را شناسایی کردند و آنها در جریان تحقیقات مدعی شدند که ساعاتی قبل گوشی آنها توسط جوانی که قمه بزرگی در دست داشته به سرقت رفته است.

این سه مالباخته وقتی در بیمارستان حاضر شدند مقتول را شناسایی کردند و گفتند که او همان کسی است که با تهدید قمه دست به سرقت گوشی تلفن همراه آنها زده بود. تیم تحقیق که دریافته بود قربانی، از سارقان کیف‌قاپ و زورگیر جنوب شرق تهران بوده، با این احتمال که وی در جریان تسویه‌ حساب با خلافکاران به قتل رسیده است، بررسی‌های خود را برای کشف راز این جنایت ادامه داد.

یک شاهد

ماموران پلیس بار دیگر راهی محلی شدند که حمید در آنجا مجروح شده بود. تحقیق از شاهدان از سر گرفته شد و این بار مردی که از نزدیک شاهد درگیری خونین بود، سرنخ مهمی در اختیار پلیس قرار داد. او گفت که یکی از افرادی را که در درگیری حضور داشت می‌شناسد و این فرد کسی نیست جز یکی از اشرار محل به‌نام سیامک.

با این اطلاعات، ماموران راهی خانه سیامک شدند اما او بعد از جنایت، بدون برجا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه یافت تا اینکه یک ماه بعد، وی در خانه پدرش به دام پلیس افتاد و دستگیر شد.

مرد جوان بعد از انتقال به اداره پلیس به شرکت در درگیری مرگبار اعتراف کرد و گفت: روز حادثه به همراه 2 نفر از دوستانم به نام‌های ناصر و فرامرز از مقابل پارک عبور می‌کردیم که مرد جوانی از موتور پیاده شد و دوان دوان به طرف ما آمد. او با قمه به ناصر حمله کرد و قصد سرقت گوشی تلفن همراه وی را داشت اما دوستم جاخالی داد و با یک حرکت سریع، قمه مرد جوان را گرفت.

من هم با دیدن این صحنه، چاقویی از جیبم خارج کردم و به همراه ناصر چند ضربه به پهلو و دست‌های آن جوان زدیم و از محل فرار کردیم. وقتی فهمیدیم که آن جوان در بیمارستان فوت کرده است، از تهران گریختیم و راهی شمال کشور شدیم اما بعد از مدتی با این تصور که آب‌ها از آسیاب افتاده است به تهران برگشتیم و من دستگیر شدم.

قاتلان شرور

بعد از اعترافات متهم، همدست او هم که در این جنایت نقش داشت، دستگیر شد و با حضور در اداره آگاهی، به قتل مرد جوان اعتراف کرد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان پرونده از افراد شرور و سابقه‌دار جنوب شرق تهران هستند که این بار خودشان هدف حمله سارق زورگیر قرار گرفته‌اند اما قبل از اینکه وی بتواند نقشه‌اش را عملی کند، او را به قتل رسانده‌اند. وی افزود: متهمان با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 115842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز