گروه حوادث: ماموران زمانی که قصد دستگیری سرکرده باند سرقت را داشتند، تصور نمی‌کردند که متهم از بالکن طبقه هفتم ساختمان به پایین بپرد.

سارق

این مرد بعد از پرش عجیب به طرز معجزه آسایی زنده ماند و قصد فرار از محل را داشت که با شلیک گلوله به دام افتاد.
مهر‌ماه سال گذشته پلیس در جریان فعالیت باند سرقت از مغازه‌های فرش فروشی قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه از نخستین سرقت که یک مغازه فرش فروشی در حوالی پاسداران بود، نشان می‌داد سارقان با کوبیدن جسمی سخت به شیشه مغازه و شکستن آن، درحالی‌که دزدگیر مغازه به صدا در آمده بود در کمتر از 5 دقیقه ده‌ها تخته فرش ابریشمی نفیس را ربوده و قبل از حضور ماموران به سرعت گریخته‌اند.

با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، تیمی از کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد. بررسی دوربین مداربسته مغازه نشان داد سارقان فرش‌های نفیس بعد از سرقت، سوار یک خودروی مدل بالا شده و از محل گریخته‌اند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، 15روز بعد، خبر سرقت شبانه دیگری از یک مغازه فرش‌فروشی به پلیس آگاهی گزارش شد.

سارقان این بار ساعت 3 بامداد با شگردی مشابه دست به سرقت از مغازه زده بودند و سوار بر همان خودروی مدل بالا گریخته بودند.

مجروح کردن نگهبان

‌هنوز ردی از متهمان به دست نیامده بود که سومین سرقت نیز رخ داد. دزدان در این سرقت، بعد از شکستن شیشه مغازه و ورود به آنجا با نگهبان مغازه روبه‌رو شدند اما به جای فرار، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد از سرقت ده‌ها تخته فرش، فرار کردند.

ماموران که مطمئن بودند سارقان قصد فروش فرش‌های مسروقه را دارند، مشخصات این فرش‌ها را در اختیار تمامی مراکز خرید و فروش فرش‌های ابریشمی در سراسر کشور قرار دادند. خرداد امسال تیم تحقیق در جریان معامله یکی از این فرش‌ها در یکی از شهرهای مرکزی کشور قرار گرفت. فروشنده در ازای یک تخته فرش نفیس، یک خودرو از خریدار دریافت کرده بود که به سرعت شماره پلاک این خودرو در اختیار یگان‌های گشتی قرار گرفت و چند روز بعد ماموران با متوقف کردن آن، توانستند فروشنده فرش مسروقه را دستگیر کنند.

مرد جوان در بازجویی‌ها به سرقت از مغاز‌ه فرش‌فروشی با همدستی دوستانش اعتراف کرد و در بازرسی از خانه‌اش، 50 تخته فرش ابریشمی نفیس کشف شد.با دستگیری این مرد، بقیه اعضای باند نیز که3 نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند اما سرکرده باند توانست از چنگ ماموران بگریزد.

شناسایی در قزوین

تحقیقات برای دستگیری سرکرده فراری ادامه داشت اما هر بار که مخفیگاه او شناسایی می‌شد، وی با شگردهای گوناگون از جمله تیراندازی به سوی ماموران پا به فرار می‌گذاشت تا اینکه چند روز قبل ماموران متوجه شدند که این متهم به تازگی در یک مجتمع مسکونی در قزوین مخفی شده است. این محل به سرعت به محاصره پلیس درآمد و ماموران 17 شهریورماه درحالی‌که از حضور متهم در مخفیگاهش مطمئن بودند با دستور قضایی وارد آنجا شدند.

مرد تبهکار که قصد تسلیم شدن نداشت، با دیدن ماموران وارد بالکن خانه‌اش در طبقه هفتم مجتمع شد و به محض ورود پلیس به داخل آپارتمان، به پایین پرید. ماموران با عجله خود را به لبه بالکن رساندند و متهم را دیدند که بعد از فرود روی یک تاکسی، از جایش بلند شده و قصد فرار دارد.

در این هنگام کارآگاهان با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح، اقدام به تیر اندازی به سوی متهم کردند و با اصابت یک گلوله به پای او، مرد تبهکار به دام افتاد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم بعد از دستگیری و مداوای اولیه، به سرقت بیش از 50 تخته فرش اعتراف کرد و در بازرسی از خانه وی نیز 24 تخته فرش نفیس و قیمتی به‌ارزش 250 میلیون تومان کشف شد.

کد خبر 116519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز