حسن روشن که مدتی پیش به‌عنوان مدیرفنی باشگاه استقلال انتخاب شد، چند روز بعد از گرفتن این پست، مصاحبه‌ای جنجالی انجام داد و اعلام کرد رضا رجبی در تیم‌های پایه‌ استقلال به‌صورت غیرقانونی از بازیکنان پول می‌گیرد.

افشاگری روشن اما با سکوت علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال همراه شد و برای خیلی‌ها این موضوع مبهم است که چرا باشگاه استقلال و همچنین ستاد منشور اخلاقی به این ادعا رسیدگی نمی‌کنند.روشن در گفت‌وگو با همشهری در این مورد حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «من خیال می‌کردم در باشگاه استقلال کسی از این موضوع اطلاع ندارد ولی بعدها رجبی مصاحبه کرد و گفت که من یک کشتی را غرق می‌کنم. منظور او این بود که خیلی‌ها در این اتفاقات نقش دارند و اگر رجبی حرف بزند یک کشتی با افرادش غرق خواهند شد. فتح‌الله‌زاده به رجبی گفته که خودت برای آکادمی استقلال پول درست کن و هزینه کن درصورتی که باشگاه چنین حقی ندارد و تمامی هزینه‌ها باید توسط باشگاه استقلال مورد ارزیابی قرار بگیرد. این موضوع شامل هزینه کردن و همچنین درآمدزایی است که باید با نظارت مستقیم باشگاه صورت بگیرد».

روشن ادامه می‌دهد: «فتح‌الله‌زاده گفت که این پرونده را به ستاد منشور اخلاقی بدهیم و این کار انجام شد. من حتی با عزیزمحمدی حرف زدم و گفتم که خیلی زود حکمش را در مورد این مسئله اعلام کند. اگر منشور اخلاقی رسیدگی نکند ما این پرونده را به سازمان بازرسی کل کشور هم ارسال خواهیم کرد».

روشن در پاسخ به این سؤال که چرا باشگاه استقلال هیچ واکنشی نشان نداده است، تأکید می‌کند: «نمی‌دانم چه بگویم ولی وقتی رجبی می‌گوید که یک کشتی را غرق می‌کنم حتما پای افراد بیشتری در میان است. رجبی حتی بعضی از مربیان تیم‌های پایه را بیرون کرده چون قصد داشته به آنها تحمیل کند که از چه بازیکنانی استفاده کنند ولی مربی هم برای خودش آبرو دارد و نمی‌تواند حرف رجبی را گوش کند».

روشن در پاسخ به این سؤال که این پرونده در ستاد منشور اخلاقی تا کجا پیش رفته می‌گوید:«علیپور از 3ماه قبل در جریان این پرونده قرار دارد. اگر این روند ادامه داشته باشد، من پست فعلی‌ام در باشگاه استقلال را تقدیم آقایان خواهم کرد و اگر لازم باشد حتی با فتح‌الله‌زاده و اعضای هیأت مدیره درگیر خواهم شد».مدیرفنی استقلال حرف‌هایش را اینگونه به پایان می‌رساند: «رجبی مبلغی حدود 200 تا 400میلیون از بازیکنان پول گرفته است. جالب اینجاست که در روزنامه‌ها این موضوع را تکذیب می‌کند ولی به‌صورت پنهانی از افرادی مثل حشمت مهاجرانی و هادی نراقی می‌خواهد که وساطت کنند تا من ساکت باشم. من شماره تلفن پدر و مادر بازیکنانی که رجبی از آنها پول گرفته را به ستاد منشور اخلاقی داده‌ام و حتی صدای ضبط شده هم دارم که این آقا از بازیکنان پول گرفته است. امیدوارم که حکم ستاد منشور اخلاقی در مورد رجبی صادر شود؛ در غیر این‌صورت از راه‌های دیگر اقدام خواهم کرد».

رجبی: روشن می‌خواهد شخصیتم را زیر سؤال ببرد

حسن روشن، مدعی است که رضا رجبی، مدیر آکادمی این تیم از تعداد زیادی بازیکن پول گرفته تا آنها بتوانند در تیم‌های پایه استقلال بازی کنند. رجبی اما در مورد ادعای روشن می‌گوید: «هدف او کمک‌کردن به استقلال نیست بلکه به‌دنبال تخریب تیم است. من شکایت خودم را به مراجع قضایی ارائه داده‌ام و این موضوع را شخصا پیگیری می‌کنم تا همه‌چیز به همه ثابت شود. آقای روشن 15ماه قبل از من خواست کاری انجام دهم که قبول نکردم و حالا با اینگونه تنش‌ها قصد برهم‌زدن آرامش باشگاه استقلال را دارد و می‌خواهد شخصیت فوتبالی بنده را زیر سؤال ببرد».

رجبی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این‌روزها در آکادمی باشگاه استقلال حضور ندارد می‌گوید: «این صحبت اصلا صحت ندارند. من در آکادمی باشگاه استقلال هستم و فعالیتم را انجام می‌دهم».