سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران که خودش را آماده دیدار با بحرین در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی می‌کند، ساعت 19:30 امروز در یک بازی دوستانه مقابل فلسطین قرار خواهد گرفت.

فوتبال

فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری یک دیدار دوستانه با چند تیم عربی مذاکره کرد ولی شرایط برای انجام بازی با تیم‌های قوی‌تر فراهم نشد. حالا ملی‌پوشان فوتبال ایران در دیداری نسبتا آسان که تماشای آن برای تماشاگران رایگان است، با یکی از تیم‌های درجه 3 فوتبال آسیا بازی خواهند کرد. فلسطین در جدول رده‌بندی فیفا در رده 162 قرار دارد و در آخرین بازی خود که حکم یک دیدار دوستانه را داشت با نتیجه 4 بر یک مغلوب اندونزی شد. فلسطین قبل از این بازی نیز در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، در زمین خودش با تایلند به تساوی 2-2 رسید و در تایلند با یک گل مقابل این تیم مغلوب شد.

تقابل پنجم

ایران و فلسطین تا‌کنون 4 بار در مسابقات مختلف با هم روبه‌رو شده‌اند و این نخستین بازی دوستانه دو تیم و پنجمین تقابل آنهاست. نخستین رویارویی ایران و فلسطین در مسابقات غرب آسیا در امان بود که ایران مقابل فلسطین به تساوی یک - یک رسید. این بازی 6 خرداد 1379 انجام شد و علی سامره تک گل ایران را به ثمر رساند. دومین بازی دو تیم در کویت و در جریان بازی‌های غرب آسیا بود که به تساوی 2-2 انجامید و محسن بیاتی‌نیا و رضا عنایتی برای ایران گلزنی کردند. سومین بازی اما باز هم در جام غرب آسیا بود که تیم ب ایران با 2 گل مهدی رجب‌زاده و میلاد میداوودی مقابل فلسطین پیروز شد.این بازی 28 خرداد 1386 در امان برگزار شد.

آخرین رویارویی


دو تیم هم به 17 مرداد 1387 در تهران برمی‌گردد که تیم ملی با مربیگری علی دایی با نتیجه 3 بر صفر مقابل فلسطین پیروز شد. کیانوش رحمتی، غلامرضا رضایی و جلال رافخایی گل‌های تیم ملی را در آن بازی به ثمر رساندند. نکته جالب در 4 رویارویی قبلی این است که ایران تقریبا با ترکیب بازیکنان ذخیره و جوان خود مقابل فلسطین قرار گرفته و این برای نخستین بار است که تیم ملی با ترکیب اصلی مقابل فلسطین بازی خواهد کرد. ‌

میداوودی در ترکیب اصلی

آخرین تمرین تیم ملی قبل از دیدار با فلسطین صبح روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. کارلوس کی‌روش بعد از انجام تمرینات تاکتیکی بازیکنان را به دو گروه آبی و سفید تقسیم کرد. در تیم سفید گردان(حقیقی)، حیدری، عقیلی، حسینی، پولادی، تیموریان، نکونام، میداوودی، کریمی، خلعتبری و انصاری‌فرد و در تیم آبی رحمتی، حاج‌صفی، زارع، منتظری، ماهینی، کاظمیان، نوری، رضایی، جباری و قاضی حضور داشتند. دوتیم فوتبال درون تیمی انجام دادند که تیم سفید با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

گل‌های تیم سفید را خلعتبری و میداوودی و گل تیم آبی را مسلمان به ثمر رساندند. تیم ملی به احتمال فراوان در بازی امروز از سیستم 3-3-4 استفاده خواهد کرد. رحمتی درون دروازه می‌ایستد و عقیلی، حسینی، حیدری و پولادی 4 دفاع تیم ملی خواهند بود. نکونام هافبک دفاعی تیم خواهد بود و کریمی و تیموریان جلوتر از او بازی خواهند کرد.

میداوودی و خلعتبری به‌عنوان مهاجمان راست و چپ بازی خواهند کرد و انصاری‌فرد هم مهاجم نوک خواهد بود. پیروزی در این دیدار دوستانه بازیکنان تیم ملی را از لحاظ روحی در بهترین شرایط ممکن قرار خواهد داد تا ملی‌پوشان سه‌شنبه هفته آینده آماده دیدار با بحرین شوند. این مسابقه سومین بازی ایران در مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است. رویارویی با بحرین همیشه برای فوتبال ایران حساسیت‌های خاصی داشته و حالا بازیکنان تیم ملی خودشان را برای این دیدار سخت آماده می‌کنند. آنها از تماشاگران خواسته‌اند که در این‌دو دیدار تیم ملی را تنها نگذارند.

کد خبر 147575
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز