شاید بارها شنیده باشید که با معده خالی و ناشتا قرص‌ها و برخی از مواد غذایی که خاصیت اسیدی دارند را مصرف نکنید، اما این توصیه‌ها تنها محدود به خوراکی‌ها نمی‌شود و یک سری کارها هم هستند که نباید با معده خالی انجام داد.

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: کمبود غذا یا در اصطلاح عامیانه کمبود سوخت می‌تواند به طرق مختلف بر ما تاثیر بگذارد و همه این عواقب مربوط به رژیم غذایی نیست. این قابل درک است که نمی‌توان همیشه احساس سیری داشت، اما برخی کارها وجود دارد که هرگز نباید با معده خالی یا زمانی که مدتی است غذا نخورده‌اید انجام دهید.

قهوه نخورید

نوشیدن قهوه با معده خالی توصیه نمی‌شود. این کار نه تنها می‌تواند باعث سوزش قلب شود، بلکه حتی منجر به مشکلات گوارشی نیز می‌شود. اکثر مردم حتی بعد از یک فنجان قهوه صبحانه خود را حذف می‌کنند که این اوضاع را بدتر می‌کند.

موز نخورید

ما اغلب موز را برای صبحانه مصرف می‌کنیم، جای تعجب است که این موز تا زمانی که برای صبحانه مصرف نشود، میوه مفیدی است. این میوه خوشمزه سرشار از منیزیم است، بنابراین پردازش آن‌ با معده خالی بسیار سریعتر از حد معمول است. اثر این اتفاق افزایش فشار بر سیستم قلبی و عروقی است.

مرکبات نخورید

آب مرکبات تازه فشرده در اوایل صبح شما را احیا می‌کند اما اگر با معده خالی مصرف شود ممکن است خطرناک باشد. مرکبات حاوی اسید هستند که می‌تواند باعث سوزش سر دل، آلرژی، ورم معده و حتی زخم شود. بنابراین، بهتر است این بمب ویتامینه را برای بعد از صبحانه و زمانی که به سر کار می روید نگه دارید.

محصولات تخمیری تازه پخته شده نخورید

مقاومت در برابر نان‌های تازه پخته شده یا کیک‌های کوچک پخته شده در فر وسوسه انگیز است. مصرف مکرر آن‌ها به عنوان صبحانه ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مانند درد شکم و گاز معده شود. دلیل این امر مخمر موجود در ترکیب این محصولات است.

شیرینی و شکلات نخورید

این بسیار ناسالم است که روز خود را با شیرینی و شکلات شروع کنید. پانکراس شما نمی‌تواند مقدار انسولین مورد نیاز برای آن مقدار قند را با معده خالی تکرار کند. این می‌تواند تعادل اسید و باز بدن را از بین ببرد. به جای اینکه شیرینی و شکلات را به عنوان صبحانه بخورید آن‌ها را به محل کار ببرید و زمانی که احساس کمبود انرژی کردید مصرف کنید.

آدامس نجویید

آیا اغلب اشتباه می کنید که آدامس را بیش از حد می‌جویید؟ و آیا آن را با معده خالی می خورید؟ اگر پاسخ به این سؤال بله است، این می‌تواند منجر به التهاب در معده شود. هرگز آدامس را بیش از ۱۰-۱۵ دقیقه نجوید

داروهای ضد التهاب مصرف نکنید

به طور معمول نباید داروها را با معده خالی مصرف کنید، به خصوص داروهای ضد التهاب. در صورت وجود هرگونه توصیه غذایی قبلی، با پزشک خود نیز مشورت کنید.

نخوابید

باید بین آخرین وعده غذایی تا زمان خواب ۲ تا ۳ ساعت فاصله دهید، اما این به این معنا نیست که با احساس گرسنگی چرت بزنید. قبل از خواب یک لیوان شیر یا یک سیب میل کنید.

تصمیم‌گیری نکنید

تصمیم گیری با شکم خالی ممکن است عملکرد شما را تغییر دهد و ممکن است بعدا احساس پشیمانی کنید.

ورزش شدید انجام ندهید

ورزش با معده خالی ممکن است بر عملکرد شما تاثیر بگذارد و ممکن است نتوانید به حداکثر پتانسیل خود برسید زیرا بدن شما انرژی کمتری احساس می کند. بنابراین، بهتر است قبل از رفتن به باشگاه یک میوه یا مقداری آجیل بخورید.

مشاجره نکنید

زمانی که ناشتا هستید و معده‌تان خالی است در واقع چارچوب ذهنی درستی ندارید. این وضعیت ممکن است اوضاع را بدتر کند.

مذاکره نکنید

اگر معده‌تان خالی باشد یا کم غذا خورده باشید، نمی‌توانید هیچ نوع مذاکراتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و امکان دارد نتوانید به اهداف خود مطابق با آنچه در ذهن داشته‌اید دست پیدا کنید.

مواد غذایی نخرید

خرید مواد غذایی با معده خالی اشتباه بزرگی است. در نهایت بیشتر از آنچه نیاز دارید خرید خواهید کرد و خواهید دید که اشتباه انتخاب میان وعده‌های ناسالم نسبت به میان وعده‌های سالم مرتکب را خواهید شد. در نهایت غذاهای پر کربوهیدرات و قند بالا را انتخاب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا نباید با معده خالی دارو خورد؟

بهترین زمان خوردن قهوه

منبع: همشهری آنلاین