تصور یک صبحانه کامل همراه با دو عدد تخم مرغ نیمرو یا آب پز و نان و پنیر و کره و عسل بدون یک لیوان آب پرتقال سخت است. آب پرتقال تازه یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید به غذای صبحگاهی خود اضافه کنید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مفید برای سلامت عمومی بدن است.

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: آب پرتقال طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C و مقدار زیادی مواد مغذی مانند فولات و پتاسیم است. یک لیوان آب پرتقال با طراوت با طعم شیرین و تند، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، انرژی فوری به شما بدهد و سلامت قلب، پوست و مغز را افزایش دهد. با این حال، باید مراقب بود که آب پرتقال با شکر افزوده شده یا شیرین کننده‌های مصنوعی و سایر مواد شیمیایی و نگهدارنده که می‌توانند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهند، از فروشگاه‌ها خریداری نکنید. در این مطلب به فواید شگفت انگیز آب پرتقال اشاره کرده‌ایم.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

یک لیوان آب پرتقال تازه هر روز صبح می تواند دوز سخاوتمندانه‌ای از ویتامین C را به شما ارائه دهد که می‌تواند سیستم ایمنی را قوی نگه دارد و از عفونت‌هایی که باعث بروز سرماخوردگی یا آنفلوآنزا می‌شوند جلوگیری کند.

سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

مصرف آب پرتقال با بهبود فشار خون و سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) مرتبط است که هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

آب بدن را تامین می‌کند

یک لیوان آب پرتقال ۸۸ درصد آب دارد که می‌تواند شما را هیدراته نگه دارد. علاوه بر این، مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها نیز دارد که می‌تواند بدن و مغز را تغذیه کند.

انرژی فوری را تامین می‌کند

بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه تغذیه بالینی آمریکا انتشار یافته، آب پرتقال می‌تواند سطح قند را بهبود بخشد و به بدن شما انرژی فوری بدهد. آب پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که استرس را کاهش می‌دهد و منبع سریع انرژی است.

سلامت شناختی را بهبود می‌بخشد

نتایج مطالعات دیگری نیز نشان داده‌ است که آب پرتقال یک مکمل مفید هم برای سلامت شناختی و هم رژیم غذایی شما است. به نظر می‌رسد بزرگسالانی که به طور منظم آب پرتقال مصرف می‌کنند عملکردهای شناختی بهتری مانند حافظه تیزتر، دایره لغات بیشتر و توانایی پاسخ‌گویی سریعتر دارند. باید به خاطر داشت که در فرآیند آبمیوه گیری، بسیاری از ویتامین‌ها و فیبرهای غذایی ممکن است از بین بروند. بنابراین خوردن میوه تازه باید به آب میوه‌های تازه ترجیح داده شود زیرا فیبر موجود در آن‌ها از یک لیوان آبمیوه خیلی بیشتر است.

این نکته را فراموش نکنید

افراد مبتلا به دیابت باید خوردن میوه را به آب پرتقال ترجیح دهند. نوشیدن آب پرتقال شیرین می‌تواند باعث افزایش قابل توجه سطح قند خون شود. در حالی که یک لیوان آب پرتقال تازه برای خود درست می‌کنید به آن شکر اضافه نکنید و بگذارید طعم طبیعی خود را داشته باشد. سعی کنید آبمیوه را بلافاصله پس از آبگیری مصرف کنید زیرا نگهداری طولانی مدت آبمیوه می‌تواند منجر به از دست دادن مواد مغذی آن شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: همشهری آنلاین