چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی لاریجانی گفت: اگر حادثه‌ای، قتلی و دزدی صورت گیرد نیروی انتظامی به مردم کمک می‌کند و این تلقی مهم است که شما باید از آن صیانت کنید

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان این مطلب  اضافه کرد: فرهنگ سازی کمک می‌کند تا در مسائل مختلف همگرایی بین مردم و نیروی انتظامی بیشتر شود.

لاریجانی عنوان کرد: ‌نیروی انتظامی سطح گسترده‌ای از مسائل را دنبال می‌کند که در این راستا باید کادر مناسب و هم قوانین لازم را در اختیار داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نکاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان انتظامی بیان کردند موارد فوق‌العاده مهمی می‌باشد که باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرمایشات مراجع نیز می‌تواند برای نیروی انتظامی پشتوانه خوبی باشد.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: نیروی انتظامی در موضوعات مختلف اجتماعی که آزار دهنده است باید مدافع حقوق ملت باشد و اگر کسی هم مانع شد باید با او برخورد کرد.

لاریجانی ادامه داد: برخی از حوادث ناگوار در کشور مثل تجاوز به عنف، سرقت‌های مسلحانه و گردن کلفتی در تراز جمهوری اسلامی نیست و با افرادی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند باید با اقتدار برخورد کرد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه توقع عمومی جامعه این است که با اقتدار و بدون ملاحظه باید با افراد شرور برخورد شود، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید چشم بینای مردم باشد که این مسائل را رصد کند و به عنوان مدافع حقوق مردم با افراد شرور برخورد کند.

وی اضافه کرد: در سال جدید که نیروی انتظامی جهت اطلاع رسانی حضور پررنگ‌تری داشت 10 درصد از حوادث جاده‌ای کاهش پیدا کرد و این نشان دهنده آن است که باید به بخش آموزش توجه جدی شود و اگر این امر در بازده‌ زمانی بیشتری تعریف شود اثرات آموزشی بیشتر خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: ‌باید با روش‌های آموزشی و فرهنگی ریشه‌ها را علاج کرد و اگر نیروی انتظامی عزم جدی در این خصوص داشته باشد دیگر دستگاه‌ها نیز کمک خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کسی مقررات انتظامی را رعایت کند احترام ملت را داشته است و اگر کسی نیت بر عدم رعایت قوانین داشته باشد حقوق ملت را از بین می‌برد.

وی با بیان این که عقل حکم می‌کند که ریشه‌ها باید با دقت حل شود، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری روی برخورد با ریشه‌ها می‌باشد.

لاریجانی اضافه کرد: برخی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه وجود دارد که باید با همدلی و همراهی با مردم فرهنگ جامعه را با فرهنگ اسلامی تنظیم کنیم که البته این ظرایفی دارد که باید نسبت به آن دقت داشت.

لاریجانی در خاتمه به کاستی‌های موجود در نیروی انتظامی استان اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی زائر در استان تردد می‌کند و باید با نگاه متفاوتی به استان قم دیده شود و توجه خاصی به آن شود.

وی گفت: برخی از نقاط استان از لحاظ خدمات انتظامی دچار کاستی‌هایی می‌باشد و باید به هر نحو ممکن برای آنها سازمان دهی متوازنی انجام شود و باید آمایش صحیحی از نظر نیرو طراحی شود تا نیازها مرتفع گردد.

کد خبر 106171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز