همشهری آنلاین: خبرگزاری‌ها به نقل از منابع مطلع، خبر از حمله سایبری به شبکه کامپیوتری صندوق بین‌المللی پول داده‌اند.

imf security breach

به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، این حمله پیش از دستگیری دومینیک استراس کان، رئیس سابق این صندوق به جرم تجاوز جنسی اتفاق افتاده‌است.

این وب‌سایت به نقل از یک متخصص امنیت سایبر که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید اطلاعاتی از جمله اسناد و ایمیل‌ از شبکه کامپیوتری صندوق بین‌المللی پول به سرقت رفته و احتمالا‌ً یکی از دولت‌های خارجی در این موضوع دخالت دارند.

انتشار این خبر مجموعه حملات گسترده سایبری در سه ماه گذشته را گسترده تر و نگرانی‌ها در مورد افزایش حملات سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مهم دنیا را افزایش می‌دهد.

در سه ماه گذشته گوگل، شرکت سونی، شرکت نظامی لاکهید مارتین، نینتندو و موسسه مالی سیتی گروپ مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

در پی انتشار این خبر دیوید هاولی، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که هیچ مشکلی در کار صندوق ایجاد نشده و تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

گفته می‌شود چند هفته پیش بخش IT این صندوق در ایمیلی به کارمندان از حمله ویروسی به شبکه کامپیوتری خبر داده و از آن‌ها خواسته پیوست ایمیل‌های مشکوک را هرگز باز نکنند.

در این ایمیل همچنین اعلام شده که رمز عبور و شناسه کاربری کارمندان به نام SecurID که توسط شرکت EMC تولید می‌شود به زودی تغییر خواهد کرد.

SecurID ابزاری شبیه به دسته کلید یا حافظه فلش است که رمز عبور تصادفی برای دسترسی به شبکه تولید می‌کند.

در حمله سایبری ماه گذشته به شرکت تسلیحات لاکهید مارتین نیز هکرها با نفوذ به سیستم SecurID ‌ موفق به هک کردن شبکه کامپیوتری این شرکت شدند.

کد خبر 137426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز