همشهری آنلاین: گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت اپل در سه ماهه دوم سال 2011 با اختلاف کمی از شرکت سامسونگ بیشترین سهم از بازار تلفن‌های همراه هوشمند را از آن خود کرده‌است.

به گزارش Cnet، به نقل از موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics شرکت اپل در این دوره با عرضه 20 میلیون دستگاه آی‌فون 18.5 درصد این بازار را در اختیار گرفت.

در رتبه دوم شرکت سامسونگ با عرضه 19.2 میلیون دستگاه و سهم 17.5 درصدی قرار دارد.

شرکت نوکیا نسبت سه سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری در سهم خود از بازار تلفن‌های هوشمند بود. سهم نوکیا از 38.1 درصد سال گذشته به 15.2 درصد رسیده‌است.

بسیاری از تحلیل‌گران افزایش علاقه کاربران به سیستم‌عامل‌های پیشرفته مانند iOS‌ و اندروید را علت کاهش محبوبیت تلفن‌های شرکت نوکیا می‌دانند.

شرکت نوکیا به تازگی اعلام کرده برای نفوذ بیشتر به بازار تلفن‌های همراه قصد عرضه گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز موبایل را دارد.

علت افزایش سهم اپل و سامسونگ از این بازار به گفته بسیاری از تحلیل‌گران موفقیت در عرضه محصولات برروی شبکه‌های مختلف موبایل در کشورهای جهان اعلام شده‌است.

شرکت سامسونگ که به تازگی آمار رسمی سود و زیان خود را اعلام کرده شاهد کاهش سود آوری در سه ماهه دوم سال 2011 بوده ولی می‌گوید سوددهی بخش تلفن‌های همراه در حال افزایش است.[کاهش 18 درصدی سود سامسونگ]

از طرفی گزارش‌های موسسه IDC از بازار کلی تلفن‌های همراه، که شامل تلفن‌های هوشمند و غیر هوشمند است نشان دهنده افزایش چشمگیر سهم اپل از این بازار و بدست آوردن 5.6 درصد سهم توسط این شرکت است.

در این گزارش نوکیا با کاهش سهم از 33.8 درصد در سال گذشته به 24.2 درصد در دوره مشابه امسال همچنان در رتبه اول، اپل در رتبه چهارم و سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد.

 

کد خبر 141918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز