همشهری آنلاین: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای کشور در انتقاد به گزارش پلیس راهور کشور در خصوص تلفات ناشی از سفرهای اخیر گفت: بدون تردید نقص فنی خودرو‌ها در تمامی مسیر‌ها به ویژه جاده‌های بین شهری نقش به سزایی در افزایش تصادفات دارد و نادیده گرفتن آن شایسته نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی رضوی با ابراز تاسف از۱۳۰کشته در تعطیلات ۵ روزه اخیر افزود: چرا ما باید از نظر نرخ تصادفات پس از کلمبیا، ونزوئلا و بنگلادش و امثال این کشور‌ها قرار گیریم و به عبارتی به ازای حدود هر ده هزار وسیله نقلیه بیش از ۱۰۰سانحه رانندگی داشته باشیم. در حالی که این رقم در کشورهایی مانند فرانسه و ژاپن حدود دوازده تصادف است.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران شمار بالای اتومبیل‌های مستعمل، تولید خودروهای داخلی با سطح استاندارد پایین و عدم کنترل دقیق ایمنی خودرو‌ها در مراکز مکانیزه معاینه فنی را نیز از سایر عوامل تصادفات و تلفات ناشی از ان برشمرد و اظهار داشت: درطول هفته پیش از تعطیلات اخیر، حداکثر حدود ۱۲ هزار خودرو به مراکز مکانیزه معاینه فنی پایتخت مراجعه کردند و این در حالی است که بسیاری از تصادفات دهشتناک در این مدت ناشی از نبود کامل ایمنی سیستم این خودرو‌ها بوده است که متاسفانه در گزارش پلیس اشاره‌ای به آن نشده است.

رئیس کمیته ستادهای معاینه فنی کلانشهرهای کشور با اشاره به وجود حدود ۵۰۰ خط معاینه فنی در سراسر کشور ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون معاینه فنی و مراجعه روزافزون شهروندان به مراکز معاینه فنی شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در تمام طول سال به ویژه سفرهای پیش رو و موارد مشابه آنکه تعداد سفر‌ها در مدت کوتاهی به شدت افزایش می‌یابد باشیم.

کد خبر 181853
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز