سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا گفت وضعیت سلامت هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری این کشور وخیم شده است.

chavez

یک روز بعد از تظاهرات بخشی از مردم ونزوئلا و درخواست ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت رئیس‌جمهور این کشور ،وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا با اعلام این خبر افزود چاوز  همچنان ضعیف است و از عفونت شدید دستگاه تنفسی رنج می‌برد.

more ای چاوز کجایی!

ارنستو ویه‌گاس، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا  و داماد هوگو چاوز در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد که بدتر شدن وضعیت تنفس رئیس‌جمهوری ونزوئلا باعث تضعیف دستگاه ایمنی بدن او شده است.

او گفت چاوز دچار یک عفونت جدید و وخیم دستگاه تنفس شده و بر این نکته تاکید کرد که وضعیت عمومی سلامت رئیس‌جمهور ونزوئلا هم‌زمان با شیمی درمانی رو به وخامت می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ،وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا از این فرصت استفاده کرده و از "تلاش آن دسته از افرادی که به دنبال بی‌ثبات کردن کشور با توجه به بیماری چاوز هستند"، انتقاد کرد.

چاوز 58 ساله 14 سال است که ریاست‌جمهوری ونزوئلا را به دست دارد. اکتبر سال گذشته میلادی او برای سومین بار در رقابت با انریکه کاپریلس برنده انتخاب شد تا شش سال دیگر هم قدرت کشور را در دست داشته باشد، اما نتوانست در مراسم ایراد سوگند که 10 ژانویه 2013 میلادی بایستی برگزار می‌شد، حضور یابد چرا که در هاوانا، پایتخت کوبا تحت درمان بود.

چاوز پس از 70 روز بستری شدن در بیمارستانی در کوبا، 18 فوریه سال جاری میلادی به ونزوئلا بازگشت. البته او  در انظارعمومی ظاهر نشده و تنها چند عکس‌ در حالی که دو دخترش در کنار او در بیمارستان هاوانا هستند، منتشر شده است.

کد خبر 204095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز