چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره کل هواشناسی استان فارس در اطلاعیه‌ای درباره وقوع سیل، بارش باران، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

سیل در استان فارس

واحدمرکزی خبر گزارش داد: در ایـن اطـلاعیه از ساکنین حاشیه رودخانه‌ها به ویژه کشاورزان و عشایر کوچ رو خواسته شده است از تردد در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کرده و آلات کشاورزی خود را ازحاشیه رودخانه های این استان دور کنند.

همچنین از کشاورزان مناطق جنوبی فارس و مراکز خرید گندم خواسته شده نسبت به برداشت غلات خود قبل از جاری شدن سیل، اقدام کنند.

بر اساس این اطلاعیه از مردم خواسته شده است با توجه به بالا آمدن آب در معابر و خیابان ها با حوصله بیشتر در رانندگی جوانب احتیاط را در تردد های خود رعایت کنند.

هواشناسی استان فارس اعلام کرد، بارندگی ها که از دیروز آغاز شده تا آخر هفته در استان ادامه دارد. بارش باران در شیراز نیز از دیشب ادامه دارد و لطافت خاصی به هوا بخشیده است.

درختان و گیاهان نیز با آغاز این بارش جانی دوباره گرفته و فضای شهر آکنده از بوی خوش باران شده است، صدای رعد و برق هم از آسمان شنیده می‌شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی بررسی نقشه هـای پیش یابی بیانگر ورود سامانه بارشی و ناپایداری به شکل افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ است.

در شبانه روز گذشته بیش از 60 سانتی متر باران باریده است و شهرستان لامرد با 3 سانتی متر بیشترین میزان را در استان داشته است.

کد خبر 211976
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز