هشمهری آنلاین: مخالفت مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با افزایش پروانه بهره‌برداری از جنگل شفارود سبب ضرب و شتم این مدیرکل از سوی یکی از نمایندگان استان گیلان شد.

اسماعیل آرمون، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرب و شتم چندی پیش مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این نماینده پس از این اقدام ناشایست آن را در منطقه به عنوان دفاع از مردم تالش اعلام کرده است افزود: البته جای تاسف است که رسانه‌های استان نیز در مقابل این اقدام غیرفرهنگی و ناشایست سکوت کرده‌اند.

آرمون ضمن تقاضای برخورد قانونی و منطقی با چنین رفتارهایی که آن را زورگویی‌های رضاخانی دانسته است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان از جمله رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین رسانه‌ها با حساسیت و قاطعیت بیشتری نسبت به این موضوع وارد عمل شوند تا بیش از پیش شاهد شهامت و قاطعیت در انجام مسئولیت‌های محوله از سوی مدیران منابع طبیعی باشیم.

وی با اشاره به شکایت از این نماینده، از تمام مسئولان، تشکل‌ها، رسانه‌ها و به خصوص شهروندان خواستار دلجویی و حمایت همه‌جانبه از مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان شد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان همچنین درباره سابقه چنین درخواستی در گذشته از سوی مسئولان و نمایندگان نیز به ایسنا گفت: پیش از این سابقه نداشته که یک نماینده یا حتی مدیران خواستار افزایش بهره‌برداری از منابع طبیعی به نفع یک شرکت خاص شود و این موضوع برای اولین بار است که رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این راستا نامه‌ای از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برای رییس جمهوری، رییس مجلس و دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده که در آن خواستار برخورد با این نماینده متخلف و جلوگیری از اقدامات مشابه شده‌ایم.

مهندس رحمانی، مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز که از سوی این نماینده مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با تائید این خبر از پیگیری موضوع از مبادی قانونی خبر داد گفت: این حادثه متاسفانه در حاشیه جلسه بازدید مدیرکل استعدادیابی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از استان گیلان در روز دهم تیرماه امسال رخ داد که بنده از طریق مبادی و اقدامات قانونی در حال پیگیری این موضوع هستم.

مدیرکل محیط زیست گیلان با یادآوری اتفاقات مشابه و تلخ گذشته که برای رئیس وقت اداره محیط زیست شهرستان آستارا و رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه رخ داده است افزود: سه سال پیش راننده کامیون شهرداری لوندویل به دستور شهردار وقت این شهر با کامیون خود به صورت عمدی به رئیس اداره محیط زیست آستارا که مانع از برداشت غیرمجاز شن و ماسه توسط وی شده بود حمله  و وی را مصدوم کرد.

وی ادامه داد: همچنین دو ماه پیش نیز راننده بیل مکانیکی یکی از متخلفان مشهور در استان توسط بیل مکانیکی به رئیس اداره آستانه اشرفیه حمله کرد و وی را با بازوی بیل مکانیکی از بالای تپه به پایین پرتاب و مصدوم کرد.

مدیرکل محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: اگر چنین اقداماتی با برخورد قانونی و محکم دستگاه قضایی همراه نشود هزینه‌های حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در آینده هرگز قابل جبران و پرداخت نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بدیهی است تکرار چنین وقایعی می‌تواند حافظان طبیعت را دلسرد کند.

به گزارش ایسنا، از اسفند ماه سال گذشته درخواست‌های این نماینده از مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان آغاز شده و وی خواستار افزایش سهمیه بهره‌برداری از جنگل‌های شفارود به نفع یک شرکت خاص بوده، بدون آنکه تعهدات متقابل در قبال جنگل را انجام دهد.

بر این اساس شرکت‌هایی که اقدام به بهره‌برداری از چوب جنگل می‌کنند، می‌بایست در قبال آن اقدام به احیای جنگل از طریق کشت نهال، ساماندهی دام و ... کنند. همچنین در پی وقوع این حادثه، شماری از انجمن‌ها و NGO‌های طرفدار محیط زیست نظیر موسسه سبزکاران گیلان، جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست گیلان و انجمن طرفداران توسعه انزلی با نگارش نامه‌ای خطاب به حشمتی، رییس کل دادگستری استان گیلان خواستار بستن راه تکرار چنین خطاهایی و جلوگیری از باب شدن این روند ناصواب شده‌اند.

 

کد خبر 223388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز