همشهری آنلاین: بیل‌گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت اعتراف کرد که استفاده از کلید‌های Control-Alt-Delete برای ورود به سیستم عامل ویندوز اشتباهی بزرگ بوده‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، وی در سخنرانی‌اش در دانشگاه هاروارد گفت گزینه‌ای برای ساخت یک تک کلید برای استفاده از این دستور وجود داشت،‌اما طراح صفحه‌کلید IBM نمی‌خواست این کلید را در اختیار مایکروسافت قرار دهد.

گیتس در سخنانش گفت که این کلید سه‌گانه باید ساده‌تر ساخته می‌شد،‌اما طراحش آن را پیچیده ساخته‌است. به گفته وی‌می‌شد یک کلید سیگنال‌دهی برروی صفحه کلید قرار می‌گرفت اما طراح IBM نخواست تا این کلید را بروی صفحه کلید ما قرار دهد. این یک اشتباه بوده‌است.

وی همچنین در سخنانش از نوآوری‌هایی که در ابتدایی‌ترین نسخه نرم‌افزار ویندوز انجام گرفته بود دفاع کرد و گفت ما کارهای زیرکانه‌ای انجام دادیم.ما می‌توانستیم آزمایش‌های زیادی انجام دهیم،‌البته بیشتر در بعد نرم‌افزاری و نه سخت‌افزاری.

کلید‌های Control-Alt-Delete به عنوان یکی از اولین سطوح رابط برای کاربران رایانه‌ها، هنوز در سیستم عامل ویندوز 8 به عنوان شیوه‌ای برای قفل کردن رایانه و یا دسترسی به صفحه کنترل سیستم مورد استفاده قرار دارد. باوجود اینکه برروی این سیستم عامل گزینه‌ای برای ورود مستقیم به این بخش‌ها وجود دارد،‌ممکن است کاربران با میانبر زدن تنظیمات سیستم خود، از این راه قدیمی برای ورود به بخش‌های مختلف سیستم استفاده کنند.

این تکنیک قدیمی که در میان کاربران به سلام سه انگشتی نیز شهرت دارد، برای اجرا شدن به هر دو دست کاربر نیاز دارد. دیوید بردلی یکی از طراحان قدیمی IBM ترکیب این کلید‌ها را برای اجرای این دستور به وجود آورده‌است. وی می‌گوید می‌خواسته چیزی را ابداع کند که در حین تکامل تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته و نتوان آن را در جایی دیگر یافت. اما بعد‌ها سازندگان نرم‌افزار از وجود آن آگاه شدند و از آن برای آغاز کردن یک برنامه یا ورود به یک برنامه نیز استفاده کردند.

وی می‌گوید در زمان ابداع این دستور نمی‌دانسته که درحال خلق آیکونی نمادین برای ویندوز است. به گفته وی، ابداع این دستور با او بوده اما این بیل گیتس بوده که آن را مشهور ساخته‌است.

کد خبر 232827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز