همشهری‌آنلاین: این‌ روزها فضای عمومی شهر اصفهان برای زنان، مملو از ترس درباره اسیدپاشی موتور سواران ناشناس است. ترسی که اطلاع‌ رسانی نادرست و جولان شایعات در بازار داغ شبکه‌های اجتماعی به آن دامن زده است.

قربانی اسیدپاشی

شبکه خبر نوشت: اطلاع‌ رسانی درباره اسیدپاشی‌ها روی صورت زنان و دختران اصفهانی از چندین روز قبل در شبکه‌های مجازی آغاز شد و جانشین فرمانده نیروی انتظامی و فرماندار اصفهان نیز آن را تأیید کرد، اما برای تأیید زنجیره‌ ای بودن یا اهداف ویژه این افراد را به آینده موکول کرد.

در پیامی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده آمده است: «در روزهای گذشته در اصفهان در مدت یک هفته، 6 مورد اسید پاشی در پشت چراغ قرمز چهار راهها مشاهده شده که در تمام موارد هدف خانم‌ها بوده‌ اند لطفاً اطلاع‌رسانی کنید و شیشه خودروهای خود را بسته نگه دارید.

بیشتر این اسید پاشی‌ها در حوالی خیابان بزرگمهر بوده و که بیشتر موتورسواران هستند که به خانم‌های بدحجاب اسیدپاشی می‌کنند.

در پیام‌های مشابه نیز تأکید شده است که بیشترین افرادی که مورد هدف این موتورسواران قرار گرفته‌ اند، خانم‌های بدحجاب بوده‌ اند.

یکی از قربانیان درباره حادثه می گوید: یک موتورسوار حدود دو لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشید. تاکنون درباره این اسیدپاشی زنجیره‌ ای در اصفهان نشنیده بودم و فکر می‌کنم جزو اولین افرادی هستم که قربانی شدم.

این خانم جوان می‌گوید: من بارها سوختن دست را با بخار آب یا قابلمه و غیره تجربه کردم، اما این سوختن متفاوت بود، لباس‌هایم در تنم پودر شد. مردم مرا به مغازه‌ ای بردند و سریع به صورتم آب پاشیدند.

او می‌افزاید: یکی از قرنیه‌هایم را از دست دادم و باید پیوند قرنیه انجام دهم. بدنم به شدت آسیب دیده، یک قسمت از سر من سوراخ شده و هنوز متحیرم که چطور یک نفر با انسان این کار را می‌کند؟ آیا او هم انسان است؟!

در اطلاع‌ رسانی شبکه‌های مجازی آمار و اطلاعات از 13 تا پنج نفر متفاوت اعلام شده است، اما بر اساس آنچه که مورد تأیید رسمی قرار گرفته تنها چهار مورد صحت داشته است.

سردار اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: چهار فقره اسیدپاشی در اصفهان گزارش شده است که البته با تلاش پلیس شماری از متهمان دستگیر شده‌ اند و تحقیقات ادامه دارد.

وی گفت: افراد مورد هدف، از گروه یا قشر خاصی نبوده‌ اند و افراد متعددی مورد هدف قرار گرفته‌ اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نيز در این باره گفت: لازم است تدابیری برای مقابله با خشونت علیه زنان اتخاذ شود و این تدابیر باید در حوزه بازدارندگی قانونی و حمایتی باشد.

شهیندخت مولارودی افزود: در معاونت امور زنان ریاست جمهوری نیز تدابیری اندیشیده و در چارچوب لایحه تامین امنیت زنان به این موضوع پرداخته‌ ایم.

مولارودی گفت: فعالیت‌هایی نیز در زمینه توانمند سازی زنان برای بازدارندگی از خشونت علیه آنان انجام می‌دهیم.

شهیندخت مولارودی افزود: امنیت در هر سطحی پیش شرط هر فعالیتی برای زنان است و لازم است زنان توانمند شوند که به منظور توانمندسازی زنان و حضور جدی آنها در برنامه‌های توسعه‌ ای لازم است به امنیت آنان نیز توجه کنیم. متلک گویی، اسید پاشی و غیره مصداق خشونت علیه زنان در اجتماع و جامعه است و زنان باید چه در حریم خصوصی و چه در جامعه از خشونت در امان باشند و قربانی یکی از اشکال خشونت قرار نگیرند.

خبر اسید پاشی به 4 زن در اصفهان که از پنج‌ شنبه رسانه‌ ای شده و از سوی جانشین فرمانده ناجا نیز مورد تائیید قرار گرفته و سبب نگرانی‌های در میان مردم اصفهان شده است،

این در حالی است که مسئولان سیاسی امنیتی استان اطمینان داده‌ اند که موضوع را تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 275256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha