تحقیقات پلیس درخصوص پرونده اسید‌پاشی روی مردی جوان به دستگیری عامل این جنایت منجر شد.

متهم

با وجود اعتراف متهم به ارتكاب جنايت اما انگيزه او از اين اقدام همچنان نا‌معلوم است.ظهر روز 12ارديبهشت‌ماه امسال به مأموران كلانتري 158كيانشهر خبر رسيد كه جواني 23ساله به نام صادق از سوي مردي نقابدار قرباني اسيدپاشي شده است.

ماجرا از اين قرار بود كه اين جوان شب گذشته وقتي از سر كار برمي‌گشت و قصد داشت وارد خانه‌اش شود، طعمه مرد اسيد‌پاش قرار گرفت. او در جريان تحقيقات به مأموران گفت: در حال ورود به منزل بودم كه شخصي از پشت سر صدايم كرد. وقتي برگشتم يك موتور‌سوار نقابدار را ديدم. او درحالي‌كه ظرفي پلاستيكي در دستش بود به من گفت بگير و ناگهان سر و صورتم سوخت. فهميدم او رويم اسيد پاشيده است. درحالي‌كه از شدت درد و سوزش به‌خودم مي‌پيچيدم شروع به داد و فرياد كردم و از همسايه‌ها كمك خواستم اما پيش از آنكه كسي به كمكم بيايد، مرد نقابدار از آنجا فرار كرد.

به دنبال ثبت اين شكايت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 14پرونده در اختيار كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي قرار گرفت تا عامل اسيد‌پاشي شناسايي و دستگير شود. در اين ميان صادق به مأموران گفت به هيچ‌كس درخصوص اسيد‌پاشي مظنون نيست و نمي‌داند چه‌كسي اين بلا را بر سرش آورده است.

  • دستگيري متهم

با وجود اين، تجسس‌هاي كارآگاهان در اين‌باره ادامه يافت. آنان با اين فرض كه ممكن است مرد اسيدپاش خودش نيز در اين حادثه صدمه ديده باشد، در بيمارستان‌هاي سوانح و سوختگي به جست‌وجوي فردي كه با اسيد سوخته باشد، پرداختند. اين بررسي‌ها نشان مي‌داد كه همان شب جواني 25ساله به نام حميدرضا به‌دليل پاشيده‌شدن اسيد روي دست و صورتش به بيمارستان مراجعه كرده است. اين فرد به پزشكان گفته بود هنگام كار مقداري اسيد رويش ريخته است.

اين اظهارات در حالي بود كه بررسي‌ها نشان مي‌داد حميدرضا نيز ساكن منطقه كيانشهر است و صادق نيز او را مي‌شناسد. اين موضوع احتمال دست داشتن وي در اسيدپاشي را تقويت مي‌كرد. به اين ترتيب وي در عملياتي ضربتي دستگير و به اداره شانزدهم پليس آگاهي منتقل شد.

هرچند متهم در جريان بازجويي‌هاي اوليه اتهامش را انكار مي‌كرد و مدعي بود كه هنگام استفاده از چاه‌بازكن دست و صورتش سوخته، اما وقتي بازجويي‌ها ادامه يافت سرانجام اعتراف كرد روي صادق اسيد پاشيده است. او در اعترافاتش گفت: روز حادثه مقداري اسيد خريدم. وقتي هوا تاريك شد به نزديكي مغازه صادق كه در آن گوشي تلفن همراه مي‌فروشد، رفتم.

وقتي او كارش تمام شد و مغازه را تعطيل كرد، تعقيبش كردم تا جلوي در خانه‌شان رسيد. وقتي مي‌خواست وارد خانه شود جلو رفتم و مقداري اسيد روي صورتش پاشيدم. با اينكه به چهره‌ام نقاب زده بودم اما مقداري اسيد روي صورتم پاشيد و مجبور شدم براي درمان به بيمارستان بروم. با وجود اينكه متهم جزئيات اسيدپاشي را شرح داد اما انگيزه مشخصي درباره اين اقدامش اعلام نكرد. سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهم تاكنون اظهارات متفاوت و متناقضي را درخصوص انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت داشته و انگيزه اصلي او تاكنون معلوم نشده است. با اين حال وي هم‌اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات براي روشن‌شدن انگيزه واقعي جنايت ادامه دارد.

کد خبر 274826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha