همشهری آنلاین: سفیر ایالات متحده آمریکا در پایتخت کره جنوبی با سلاح سرد موردحمله قرار گرفت. مارک لیپرت (Mark Lippert) به بیمارستان منتقل شد و با هشتاد بخیه جراحی شد

Mark Lippert

Mark Lippert

به گزارش يورونيوز در پی این یورش که از سوی مردی پنجاه و پنج ساله در سئول روی داد، مارک لیپرت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. جراحات لیپرت هشتاد بخیه نیاز داشته اما تهدید جانی در بر نداشته است. لیپرت سال 2014 به این سمت منصوب شد.

روبرت اوگبورن، مشاور سفارت آمریکا در سئول اعلام کرد: چنانچه از زبان سخنگویان ما در واشنگتن شنیده‌اید، دولت ایالات متحده این خشونت ورزی بی معنی را بشدت محکوم کرده است.

ضارب که دارای گرایش ملی گرایی است، کیم کی جونگ نام دارد و پس از دستگیری شعارهایی علیه جنگ سر داد. وی به بیمارستان منتقل شد. کیم کی جونگ در سال 2010 به دلیل پرتاب نخاله سیمان به سوی سفیر ژاپن در سئول، به زندان تعلیقی محکوم شده بود.

نو کوانگ ایل، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در واکنش به این رویداد گفت: ما تاسف عمیق خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده، اعلام می‌کنیم. چنین اقدام زیانباری علیه هیات‌های دیپلمات به هر دلیلی پذیرفتنی نخواهد بود. ما به ویژه این مورد را که علیه سفیر آمریکا روی داد، جدی تلقی می‌کنیم. آمریکا مهمترین متحد ما است.

کد خبر 289051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha