همشهری‌آنلاین: پنجمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران روز دوشنبه ۷ اردیبهشت با حضور حسین بنی‌احمد، روزنامه‌نگار پرسابقه‌ی‌ کشورمان در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

حسین بنی‌احمد، روزنامه‌نگار

به گزارش روابط عمومي ماهنامه مديريت ارتباطات در این نشست حسین بنی‌احمد به بیان خاطرات حرفه‌ای خود در سال‌های قبل از انقلاب می‌پردازد. او در این نشست بخشی از ناگفته‌های تاریخ معاصر و تاریخ مطبوعات کشور را خواهد گفت.

بنی‌احمد در سال 1309 به دنیا آمد. او اولین سردبیر مجله‌ی اطلاعات کودکان در سال 1336 بود و سپس در سال 1337 به سردبیری روزنامه اطلاعات منصوب شد. بنی‌احمد در اواخر دهه‌ی 40 به عنوان کارمند ارشد اطلاعات و روابط عمومی اوپک تعیین شد و به ویَن رفت.

بعد از بازگشت به ایران مجدداً در سال 54 در مؤسسه‌ اطلاعات مشغول به‌کار شد و سردبیری روزنامه‌ی انگلیسی‌زبانِ تهران‌ژورنال و سرپرستی روزنامه‌ فرانسوی‌زبان ژورنال دو تهران را به عهده گرفت. او در سال 55 برای دومین بار به سردبیری روزنامه‌ اطلاعات منصوب شد و البته در 14 دی‌ماه 57 به خاطر تحمیل به انتشار مقاله‌ای موهن که به امضای احمد رشیدی‌مطلق، علیه طرفداران آیت‌اله خمینی‌(ره) نوشته شده‌بود، از سردبیری اطلاعات استعفا کرد.

سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران توسط ماهنامه‌ مدیریت ارتباطات و با حمایت معاونت مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، اندیشکده کتابخانه ملی ایران و فرهنگسرای رسانه برگزار‌می‌شود.

در چهار نشست پیشین تاریخ شفاهی مطبوعات ایران، بهروز بهزادی، محمد بلوری، حمیدرضا زاهدی و محسن میرزایی، از پیشکسوتان حوزه روزنامه‌نگاری، سخنرانان اصلی بوده‌اند.

پنجمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران صبح روز دوشنبه هفتم اردیبهشت 94 از ساعت 10 تا 12 صبح در سالن فرهنگسرای رسانه به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود

کد خبر 293387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha