همشهری آنلاین: با روش پخت سریع وآسان لازانیا (Lasagne) هر گاه که اراده کنید به راحتی و در مدت زمانی بسیار کمتر از روش‌های دیگر پخت آن می‌توانید یک لازانیای خوشمزه را میل کنید.

شاید برای درست کردن غذایی لذیذ و خوشمزه مثل لازانیا مدت زمان طولانی را در آشپزخانه گذرانده‌اید که در نهایت با ریخت و پاش‌های فراوانی که به همراه داشته شما را از این بابت خسته کرده است و تنها در مواردی خاص و با فاصله زمانی زیاد و گاهی به اصرار بچه‌ها رغبت به درست کردن این غذا می‌کنید. با روش پخت سریع و آسان لازانیا (Lasagne) هر گاه که اراده کنید به راحتی و در مدت زمانی بسیار کمتر از روشهای دیگر پخت آن می‌توانید یک لازانیای خوشمزه را میل کنید.

  • مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد

هویج رنده شده: مقداری

قارچ خرد شده: مقداری

پودر آویشن: مقداری

فلفل دلمه‌ای ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زردچوبه: مقداری

روغن برای سرخ کردن

لازانیا

  • طرز تهیه:

۱. مواد لابه لای لازانیا را که (گوشت چرخ کرده ،پیاز و هویج رنده شده، قارچ خرد شده، پودر آویشن، فلفل دلمه‌ای خرد شده، رب گوجه فرنگي، نمک و فلفل و زردچوبه که با هم سرخ کرده‌اید) را تهیه کرده، در آخر یک لیوان آب به این مواد اضافه کرده، بعد از کمی جوش خوردن خاموش کرده کنار بگذارید.

لازانیا

۲. قسمتی که اکثر خانمها را ممکن است دچار مشکل کند جوشاندن لازانیا و پهن کردن لایه‌های آن روی پارچه است که گاهی با خرد شدن و له شدن و یا چسبیدن به همراه است، راه بهتر و ساده‌تر این است که شما از لازانیا‌ها بدون جوشاندن و همانطور خشک استفاده کنید به طوری که ته ظرف پیرکس یا تفلون مستطیلی یا مربعی شکل خود را با روغن مایع کاملا چرب کرده و لایه‌های لازانیا را کنار هم تا جایی که می‌شود قرار دهید، سپس مقداری از مواد آماده شده را روی آنها ریخته ،کمی سس مایونز هم روی این مواد بریزید و دوباره لایه بعدی لازانیا و دوباره مواد و سس مایونز تا به آخر.

۳. در پایان کار هم روی مواد آخری لازانیا پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس دو تا سه لیوان شیر به ظرف آماده شده اضافه کرده و درب آن را بگذارید که اگر ظرف مورد نظر شما در نداشت از محافظ بهداشتی و یا فویل آلومینیوم برای پوشاندن روی آن استفاده کرده وظرف را درون فر در بالاترین طبقه آن و با پایین‌ترین درجه حرارت قرار دهید ،اگر هم فر ندارید روی شعله گاز و حتما از همان ابتدا با شعله پخش کن و با حرارت کم بگذارید. بسته به درجات فر‌ها نیم الی سه ربع ساعت صبر کنید تا آماده شود .اگر هم پس از این مدت زمان احساس کردید آماده نیست با همان درجه حرارت قبلی صبر کنید تا کاملا نرم وپخته شود.

  • توجه:

برای راحتی کار بهتر است از لازانیاهای نسبتا صاف و تخت استفاده کنید که در غیر اینصورت هم مشکلی بوجود نخواهد آمد. شما می‌توانید در هنگام پختن لازانیا بعد از سه ربع ساعت آن را مرتب چک کنید تا از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید فقط مواظب حرارت بر روی دستتان باشید. سس مایونز پیشنهاد ما برای سریع‌تر بودن کار است که برای راحت‌تر ریختن آن بر روی مواد می‌توانید مقداری از سس را داخل کیسه فریزر ریخته و انتهای آن را سوراخ کرده و مثل قیف بر روی مواد به طور یکسان بریزید .

در غیر این صورت می‌توانید از سس سفیدی که خودتان می‌توانید درست کنید (یک لیوان شیر سردی که یک قاشق غذاخوری آرد سفید را در آن حل کرده و روی شعله گاز خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و با اضافه کردن کمی کره، وقتی به شکل مایع ماست مانندی در آمد آن را خاموش کنید) و به جای سس مایونز بر روی مواد بریزید.

http://www.aftabir.com

کد خبر 305344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha