همشهری آنلاین: دبیر کمیته علمی دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، تبدیل روابط عمومی اسلامی- ایرانی به یک برند ملی و بین‌المللی را مستلزم جهش به سمت ایده‌های برتر، اجرایی‌سازی گسترده‌تر و کارآمدی بهتر و قوی‌تر این کنفرانس در دهه دوم برگزاری آن دانست.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر حسن بشیر پس از برگزاري دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، گفت: در دهه اول برگزاري کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی، بر مفهوم‌سازی، وجهه‌سازی، تولید محتوای علمی، انتقال تجربیات و ایجاد همگرایی میان اعضای خانواده روابط عمومی تمركز صورت گرفت؛ البته اين اهداف بايد همیشه مورد توجه قرار گیرد.

دانشيار دانشگاه امام صادق (ع) تاكيد كرد: در دهه دوم از این کنفرانس و عبور از محتواسازی و وجهه‌سازی برای جایگاه روابط عمومی باید بر روی اخلاق ارتباطی، تعمیق کارآمدی روابط عمومی، مسئولیت‌محوری و آینده‌پژوهی تكيه كرد.

استاد ارتباطات بین‌الملل دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان كرد: مسئولیت اجتماعی باید در همه ابعاد روابط عمومی حضور جدی پیدا کند و اساس روابط میان سازمان و مردم قرار گیرد.

وی با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، بر بهره‌برداری ساماندهی‌شده و هدفمند از این امکانات وسیع ارتباطی تاکید کرد و گفت: نگاه فقط تجاری به اینترنت، در حوزه رابطه سازمان و مردم، نه تنها منجر به گسترش مادی‌گرایی خالی از اخلاق خواهد شد، بلکه باعث رقابت شکننده میان سازمان‌ها و مردم مي‌شود.

وی افزود: فضای سایبر امکانات پیام‌رسانی و ارتباطات انسانی را نیز به شدت گسترش داده که باید در این زمینه مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به شکل جدی فعال‌سازی شود.

بشیر خطرات گسترش وابستگی شدید به ابزارهای اطلاع‌رسانی بدون داشتن سواد رسانه‌ای مناسب و فهم عمیق چگونگی استفاده از این ابزارها را خطر دیگری برای جامعه دانست و افزود: اين خطر می‌تواند به گسیختگی اجتماعی منجر شود.

دکتر بشیر، آینده‌نگری و آینده‌پژوهشی را دو عامل مهم کارآمدی روابط عمومی‌ها در سال‌های آینده دانست و تاکید کرد: بدون تحلیل وضعیت کنونی و آینده، روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نسبت به فهم موقعیت‌ها و برنامه‌ریزی کامل برای چگونگی تعامل با جامعه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند.

به گزارش همشهري آنلاين، دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران (ICPR1394) با محوریت «آینده‌پژوهی روابط عمومی با تاکید بر ایران 1404»، ششم دی ماه 94 در تهران برگزار شد.

کد خبر 319786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha