خبر > اردیبهشت علاوه بر جوانه‌های‌درختان و شکوفه‌‌هایشان، فصل به شکوفه نشستن کتاب هم هست.

دوچرخه شماره ۸۲۷

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۵ در مجتمع نمایشگاهی «شهرآفتاب» (در مجاورت مرقد مطهر امام‌ خمینی‌ره) برگزار می‌شود.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، سیدمجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه‌ي «نشر شهر» درباره‌ي نمايشگاه كتاب امسال مي‌گويد: «امسال در نمايشگاه كتاب، فرهنگ‌سراي كتاب، زير نظر معاونت اجتماعي شهرداري تهران و سازمان فرهنگي‌هنري غرفه خواهد داشت.

در اين فرهنگ‌سرا براي مخاطبان كودك و نوجوان خدمات فرهنگي ويژه‌اي در حوزه‌ي كتاب و مطالعه ارائه خواهد شد.»

او مي‌گويد: «در طول نمايشگاه، شخصيت‌هاي محبوب فرهنگي‌هنري در اين فرهنگ‌سرا براي كودكان و نوجوانان برنامه اجرا مي‌كنند.» حسيني درباره‌ي ايمني  فضاي نمايشگاه براي كودكان و نوجوانان مي‌گويد:

«امسال چادرهاي مخصوص استانداردي براي بخش كودك و نوجوان در نظر گرفته شده كه كاملاً مناسب‌اند و جاي هيچ‌ نگراني نيست.»

خيلي از بازديدكنندگان نگران وضعيت رفت‌وآمد به شهرآفتاب هستند. حسيني در اين‌باره توضيح مي‌دهد: «مترو وضعيت رفت‌وآمد به محل اين نمايشگاه را به‌خوبي حل خواهد كرد. در ضمن اتوبوس‌هاي مخصوصي هم از نقاط اصلي شهر، بازيدكنندگان را به شهرآفتاب خواهند رساند.»

حسيني در ادامه مي‌گويد: «هم‌چنین در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سرویس‌های مستقلی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

به این صورت که دانش‌آموزانی که در نمايشگاه «یاد یار مهربان» عضو هستند، می‌توانند به درخواست مدرسه‌ با سرویسی که شهرداری تهران در اختیارشان قرار می‌دهد، از بیست و نهمین دوره‌ي نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند.»

 

  • بخش كودك و نوجوان

بخش كودك و نوجوان نمايشگاه بين‌المللي كتاب امسال‌(سال 95) هم مثل سال‌هاي گذشته از سوي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان برگزار مي‌شود. امسال 300 ناشر كودك و نوجوان در  اين بخش ثبت‌نام كرده‌اند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 330484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha