بعد از روزهای طولانی تابستان که با کتاب خوش بودیم و مسابقه‌ی «خودم و کتابم!» را برگزار کردیم، در دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۴۸، برنده‌های این مسابقه معرفی شدند و آثار رتبه‌های نخست منتشر شد.

در آن شماره وعده داديم كه آثار رتبه‌هاي بعدي در شماره‌ي مربوط به آغاز هفته‌ي كتاب و كتاب‌خواني منتشر خواهد شد. دوچرخه‌ است و قولش؛ اين هم آثار رتبه‌هاي دوم و سوم دو بخش «قهرمان من!» و «كتاب‌گرفت!» از مسابقه‌ي تابستاني «خودم و كتابم!».

 

  • آن شرلي؛ رؤياپرداز و كله‌شق

نویسنده در این مجموعه‌کتاب هشت جلدی، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی مرا خلق کرده است؛ دختري رؤیاپرداز، خیال‌باف، عجول و کله‌شق. خیلی‌وقت‌ها کارهايي مي‌كند و حرف‌هایی می‌زند که کسی معنی‌اش را نمی‌فهمد.

رؤیاپردازی‌اش سبب می‌شود مثبت‌انديش باشد و مسائل را بهتر از آن‌چه هست ببیند. او در زندگی به دنبال زیبایی‌ها و انسان‌های خوب می‌گردد و شیفته‌شان می‌شود. با اين‌كه غصه‌ها بیش از حد ناراحتش می‌کند، آن‌قدر از رویداد‌های کوچک ذوق‌زده می‌شود که بيش‌تر وقت‌ها شاد است.

آني، مهربان است و مغرور نيست؛ به همين دليل دوستان زيادي دارد. گاهی کارهای عجیب و غریبش نتیجه نمی‌دهد و اطرافیان سرزنشش مي‌‌کنند و خودش خجالت می‌کشد، ولی کارهای جسورانه‌اش او را باتجربه‌تر می‌کند و براي مخاطب دوست‌داشتنی‌تر مي‌شود. دوست داشتنی‌تر، چون آنی خودش است با تمام خوبی‌ها و ضعف‌‌هایش.

 

مریم زنده‌بودی، 16 ساله از بوشهر

رتبه‌ي دوم مسابقه‌ي قهرمان من

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

  • روزبه؛ در جست‌وجوي حقيقت

قهرمان داستان یک ایرانی به نام روزبه است. از رفاهی که در کنار پدر و مادرش دارد چشم می‌پوشد، ترک وطن مي‌كند و برای یافتن حقیقت به سرزمین‌های دور سفر می‌کند.

روزبه جواني است در ابتدای راه، مثل همه‌ی ما. گاهی شیطان آرامشش را بر هم می‌زند و شک و دودلی به دلش راه می‌يابد، اما با ایمان و کمک خداوند به راهش ادامه می‌دهد. بخشی از جذابیت کتاب «او سلمان شد» مربوط به همین احساس مشترک است.

روزبه در اين کتاب برداشت شخصی نویسنده از شخصیت و زندگی سلمان فارسي است و ما را با بخشی از زندگی و شخصیت یکی از اصحاب پیامبر(ص) آشنا مي‌كند.

اين كتاب را سیدناصر هاشم‌زاده نوشته و انتشارات بین‌الملل چاپ كرده است.

 

زهرا عبدالملکی، 17 ساله از تهران

رتبه‌ي دوم مسابقه‌ي قهرمان من

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

  • برديا؛ محتاط اما قهرمان

بردیا همراه دوستش، بهروز، نیمه‌شب وارد اتاق ممنوعه‌ی پدر بزرگش می‌شود و با دست‌نوشته‌های او پا به سرزمین هزارافسان می‌گذارد. او با این‌که دلش می‌خواهد بعضی اتفاق‌ها را تجربه کند، بیش از حد محتاط است، اما وارد داستان نیمه‌تمام شهرزاد می‌شود.

همه برديا را ناجی سرزمین عاج می‌دانند و با اين‌كه خودش باور ندارد، قهرمان داستان شاهزاده بدرباسم می‌شود و ملکه‌ی سرزمین عاج را نابود می‌کند و داستان را به پایان می‌رساند.

کتاب «بردیا و ملکه‌ي سرزمین عاج» سراسر هیجان و تخیل است. من دوست دارم به جای بردیا باشم و لابه‌لای خطوط داستان‌های شهرزاد و موجودات تخیلی با اهریمن بجنگم.

اين كتاب را سيامك گلشيري نوشته و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان چاپ كرده است.

 

دریااخلاقی، 15 ساله تهران

رتبه‌ي سوم مسابقه‌ي قهرمان من

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

  • اتان؛ مهربان و فداكار

اسم قهرمان اين داستان اتان است. دوستي مهربان كه كمك مي‌كند كلر با افسردگي‌اش كنار بيايد و خاطرات گذشته‌اش را فراموش كند. او به موتي هم كمك مي‌كند. موتي معلول ذهني است و بيش‌تر هم‌كلاسي‌هايش مسخره‌اش مي‌كنند، اما اتان هميشه از او طرفداري مي‌كند و پيشتيبانش است.

اتان مهارت زيادي در پيانوزدن دارد و وقتي مدرسه آتش مي‌گيرد او جان خودش را به خطر مي‌اندازد تا كلر و موتي را نجات دهد، اما خودش زنده نمي‌ماند.

كتاب «اتان در ميان ما» نوشته‌ي آنا مه‌يرز و ترجمه‌ي جمال‌الدين اكرمي است و نشر قطره آن را چاپ كرده است.

 

شادي كردبچه، 17 ساله از تهران

رتبه‌ي سوم مسابقه‌ي قهرمان من

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha