سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

ترجمه‌ی حمید هامون: وقتی که شب یلدا دور هم جمع می‌شویم، معمولاً خیلی زود قیافه‌ی سفره‌ی شب یلدا عوض می‌شود. هرکس برای خودش از خوراکی‌های سفره بر می‌دارد و آن سفره‌ی زیبا، خیلی زود شلوغ‌پلوغ و بعد هم خالی می‌شود.

دوچرخه شماره ۸۵۸

ما فكر كرديم جالب است اگر در كنار انارهاي دان‌كرده، انارهايي تمام‌نشدني و هميشگي داشته باشيم كه هم به سفره‌ي شب يلدا زيبايي بيش‌تري بدهد و هم به‌عنوان انار تزييني برايمان باقي بمانند. براي همين به فكر انارِ كشي افتاديم!

دوچرخه شماره ۸۵۸

1. براي شروع كار به كمي فوم يا يونوليت نياز داريم. البته لازم نيست حتماً نوي آن‌ها را بخريد. مي‌توانيد از فوم‌ها يا يونوليت‌هايي استفاده كنيد كه معمولاً در بسته‌بندي وسيله‌هاي چوبي يا برقي خانه به‌كار مي‌روند.

اين‌طوري كاردستي‌تان بازيافتي هم هست. فوم يا يونوليتي را كه آماده كرديد، با قيچي به شكل يك كُره دربياوريد. نيازي نيست كه انارتان خيلي دقيق و متناسب باشد، چون معمولاً انارها خيلي گرد و متناسب نيستند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

2. حالا روي اناري را كه درست كرده‌ايد با كاغذكشي بپوشانيد. بعد بخش پاييني را ببريد و با چسب حرارتي يا مايع، انتهاي انار را ببنديد و محكم كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

3. حالا بخش بالايي را بپيچانيد و با كمك سيم يا چسب آن را محكم كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

4. يك نوار كوتاه از همان كاغذكشي را دال‌بُر كنيد و به‌عنوان تاج انار روي آن بچسبانيد. بعد لبه‌هاي تاج انار را باز كنيد و با ماژيك مشكي، لبه‌هاي آن را رنگ كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

5. در پايان هم با چند سوزن ته‌گرد زرد يا طلايي، گل تاج را تزيين كنيد. مى‌توانيد با كمى كاغذكشى سبز براى انار برگ هم درست كنيد.

با همين شيوه مي‌توانيد انارهاى مختلف زيبايي را خلق كنيد. همه‌چيز به خلاقيت خودتان برمي‌گردد.

اگر دوست داشتيد مي‌توانيد صفحه‌ي «هفته‌نامه‌ي دوچرخه» را در اينستاگرام (به نشاني زير) هم روي عكس كاردستي‌هايتان تگ كنيد تا ما آثار شما را ببينيم:

docharkheh_weekly@ 

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

کد خبر 355862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha