چند روز پیش مدیرعامل سایپا از عرضه محصولات این شرکت در بورس‌کالا خبر داد و به‌دنبال آن امیدنامه پذیرش خودروی سراتو در بورس‌کالای ایران منتشر شد.

يك‌سال پيش بود كه مديرعامل بورس‌كالا، اعلام كرد با پذيرش و عرضه خودروي پرايد دريچه تأمين مالي بورس‌كالا به روي خودروسازها گشوده مي‌شود و شركت‌هاي فعال در اين صنعت مي‌توانند با عرضه اوراق سلف موازي تأمين مالي كنند. اما از آنجا كه پرايد در شوراي رقابت قيمت‌گذاري مي‌شود قابليت كشف قيمت در بورس‌كالا را نداشت. بعد از گذشت ماه‌ها، هفته گذشته مديرعامل سايپا با وجود آنكه اعلام كرد خودروي سراتو در بورس‌كالا پذيرفته شده، اما جزئيات بيشتري در اين‌باره منتشر نكرد.

بررسي اميدنامه‌ منتشر شده نشان مي‌دهد ظاهرا بورس‌كالا و گروه خودروسازي سايپا به تفاهم‌هاي تازه‌اي رسيده‌اند و قرار است در مرحله اول براي خودروهايي كه مشمول قيمت‌گذاري نمي‌شوند، از طريق عرضه اوراق سلف موازي در بورس‌كالا تأمين مالي صورت بگيرد. در اميدنامه منتشر شده آمده است:

درخواست پذيرش خودروي سراتو توليدي شركت سايپا را تأمين سرمايه لوتوس پارسيان در تاريخ 25دي‌ماه سال1395 به بورس‌كالاي ايران ارائه كرده است و اين درخواست در نودمين جلسه هيأت پذيرش بورس‌كالاي ايران مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته است. طبق اطلاعيه منتشر شده، متقاضي عرضه اوراق يعني شركت سايپا متعهد شده شرايط عرضه را به‌گونه‌اي فراهم كند كه حداقل 4بار عرضه در ‌ماه انجام پذيرد و درصورت وجود تقاضا با نظر بورس‌كالا نسبت به عرضه اقدام كند.

کد خبر 362857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha