دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: سومین رویارویی آرسنال و لیورپول در ۷ روز گذشته، مهمترین آنها خواهد بود چراکه یکی از دو تیم بزرگ انگلیسی را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان می‌فرستد.

بازی رفت، درست مانند رویارویی روز شنبه در لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید و امشب هم انتظار می‌رود که دو تیم نبرد  بسیار نزدیکی داشته باشند.

این بار آوردگاه 2 تیم در آنفیلد خواهد بود و لیورپول در حضور هوادارانش در لیگ قهرمانان به نتایج بزرگی رسیده است.

بازیکنان آرسنال اما با این فضا غریبه نیستند و فصل گذشته موفق شدند در جام اتحادیه در این ورزشگاه به پیروزی 6 بر 3 برسند.

پس از تساوی بازی رفت که به اعتراض گروهی از تماشاگران آرسنال انجامید، فابرگاس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسپانیایی Antena 3 گفت که بازیکنان آرسنال از بازی در آنفیلد خوشحال خواهند بود، چراکه فشار تماشاگران خودی را احساس نمی‌کنند: «حتی بی‌اهمیت‌ترین بازی جام حذفی در آنجا در فضای فوق‌العاده‌ای برگزار می‌شود و انگار آنها با 12 نفر بازی می‌کنند. نکته مثبت بازی در خارج از خانه این است که فشار تماشاگران‌مان را نخواهیم داشت. گاهی کافی است یک یا 2 پاس اشتباه بدهید...»

اما آنچه  راهبرد 2 مربی برای این بازی را تعیین می‌کند، نتیجه بازی رفت است. با توجه به تساوی یک بر یک در ورزشگاه امارات، آرسنال برای صعود نیاز به گلزنی در آنفیلد دارد.

بنابراین انتظار می‌رود که ونگر تیمش را با تفکری تهاجمی به زمین بفرستد و بنیتس با وجود میزبانی، دفاع را انتخاب کند.

این فرضیه در جملات بنیتس هم قابل ردیابی است: «فکر می‌کنم سخت‌ترین قسمت کار را پشت سر گذاشته‌ایم، با این حال احترام زیادی برای آرسنال قائلیم. آنها در مرحله قبل هم پس از تساوی خانگی با میلان، در سن‌سیرو با نتیجه 2 بر صفر پیروز شدند.

آنها می‌توانند در ترسناک‌ترین ورزشگاه‌های اروپا پیروز شوند، بنابراین هواداران‌مان می‌توانند نقش بزرگی در موفقیت ما داشته باشند. طبیعی است که آنها از ما انتظار حمله داشته باشند چراکه در خانه بازی می‌کنیم، ولی با توجه به سبک بازی آرسنال باید مراقب باشیم. لازم است که صبور باشیم.»

ونگر هم می‌گوید: «بازی همیشگی‌مان را ارائه می‌کنیم و برای پیروزی تلاش خواهیم کرد.»

پس از رویارویی‌های اخیر 2 تیم، دست هر 2 مربی برای یکدیگر کاملاً رو شده و برای ونگر و بنیتس ترفندی برای غافلگیر کردن حریف باقی نمانده است.

بنیتس با اشاره به حرکت فوق‌العاده جرارد روی گل لیورپول در بازی رفت، معتقد است که حرکات انفرادی ستارگان دو تیم می‌تواند سرنوشت بازی را تعیین کند: «وقتی مقابل تیم‌های بزرگ بازی می‌کنید، می‌دانید که یک بازیکن می‌تواند  مسیر بازی را تغییر دهد، در موقعیت یک مقابل یک یا روی یک ضربه ایستگاهی اشتباه کند. در پایان تفاوت میان برد یا باخت نکات کوچک و تأثیر بازیکنان بزرگ است.»

آرسنال در بازی روز شنبه تقریباً با ترکیب اصلی‌اش بازی کرد، به جز آدبایور، هلب و کلیشی که به دلیل خستگی تنها در دقایق پایانی به بازی آمدند. در عوض بنیتس تنها 3 بازیکن اصلی‌اش (رینا، کاراگر و اسکرتل) را در ترکیب اصلی قرار داده بود و امشب احتمالاً ترکیب بازی رفت را به زمین می‌فرستد.

با این حال ونگر معتقد است که خستگی نمی‌تواند مانع موفقیت تیمش شود: «باید بتوانیم از نظر بدنی و ذهنی خودمان را آماده کنیم، چون بازیکنان در بازی شنبه نهایت تلاش‌شان را انجام دادند، ولی ما توان کافی برای صعود در بازی سه‌شنبه‌شب را داریم.» تنها تغییر آرسنال نسبت به بازی رفت، حضور والکات به جای فان‌پرسی است که در همان بازی مصدوم شد.

با توجه به اینکه هر 3 بازی 2 تیم در این فصل با تساوی یک بر یک به پایان رسیده، احتمال تکرار این نتیجه زیاد است و در این صورت سرنوشت تیم برنده در ضربات پنالتی تعیین می‌شود. لیورپول فصل گذشته در نیمه نهایی لیگ قهرمانان توانست در ضربات پنالتی چلسی را حذف کند.

به همین دلیل بنیتس معتقد است بازیکنان مناسبی برای زدن این ضربات دارد: «در این شرایط، وضعیت روحی مهمتر از توانایی یک بازیکن است. ما بازیکنان مناسبی برای زدن ضربات پنالتی داریم، بنابراین فکر نمی‌کنم خیلی پنالتی تمرین کنیم.»

لیورپول:
رینا، کاراگر، اسکرتل، هیپیا، اورلیو، ماسکرانو، آلونسو، جرارد، کویت، بابل، تورس
آرسنال:
آلمونیا، گالاس، سندروس، توره، کلیشی، فابرگاس، فلامینی، ابوئه، هلب، آدبایور، والکات

کد خبر 48022

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز