همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای سنگالی خود آمادگی ایران برای کمک به حل مناقشات منطقه‌ای در قاره آفریقا را اعلام کرد

به گزاش ایسنا، احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای انتقال تجربیات و دستاوردهای خود در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های نفت، پتروشیمی و انرژی با همه کشورهای مسلمان و دوست از جمله سنگال ندارد.

 دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار عبدالله واد، رmیس‌جمهور سنگال، با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری کشورهای مسلمان با یکدیگر در قالب همکاری‌های منطقه‌‌ای به ویژه در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی، از تلاش‌های سازنده رئیس‌جمهور سنگال در حل و فصل مسایل منطقه‌‌ای و جهان اسلام تشکر کرد.

رئیس جمهور با اعلام آمادگی کشورمان برای کمک و مساعدت به حل و فصل مناقشات منطقه‌‌ای در قاره آفریقا و جهان اسلام اظهار امیدواری کرد روابط برادرانه ایران و سنگال با پیگیری‌ها و تلاش‌های طرفین هم‌چنان در جهت منافع دو ملت گسترش و تحکیم یابد.

عبداله واد، رئیس‌جمهور سنگال و رئیس دوره‌‌ای سازمان کنفرانس اسلامی نیز در این دیدار با تشریح آخرین اوضاع منطقه و دنیای اسلام، از تلاش‌ها و حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای دوست و مسلمان قدردانی کرد.

رئیس جمهور سنگال هم‌چنین از اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی ایران در کشورش به خصوص در زمینه‌های ساخت کارخانه پتروشیمی، پالایشگاه نفت و تولید خودروی ایرانی قدردانی کرد

کد خبر 57545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز