مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیر همایش بین‌المللی زنان دانشمند جهان اسلام گفت: آموزش عمومی زنان در زمینه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است

طیبه ماهرو زاده روز پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی زنان دانشمند جهان اسلام اظهار داشت: این آموزش‌ها از سال ‪ ۸۰‬با افزایش بیشتری همراه بوده اما کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه تصریح کرد: زنان با ایفای دو وظیفه مهم تربیت فرزند و تاثیر بر آینده آنان نقش زیادی در سرنوشت جامعه ایفا می‌کنند.

وی هدف از برپایی این همایش را فراهم آوردن شرایطی برای آشنایی زنان دانشمند جوامع اسلامی و تشکیل بانک اطلاعاتی برای زنان، به معرض گذاشتن دستاوردهای زنان و شناسایی مشکلات زنان و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها ذکر کرد.

دبیر همایش بین‌المللی زنان دانشمند جهان اسلام، اظهار داشت: در بیشتر کشورهای عضو این کنفرانس، زنان دارای مشکلات بهداشتی و فقر بالا هستند که تشکیل شبکه زنان دانشمند جهان اسلام و ارائه نظرات و پیشنهادات آن‌ها به مسوولان می‌تواند اهمیت زیادی برای کاهش مشکلات آنان داشته باشد.

وی گفت: ‪ ۵۵‬زن دانشمند از ‪ ۴۰‬کشور جهان برای تاسیس این شبکه در ایران حضور یافته اند.

ماهروزاده تصریح کرد: علاوه بر کشورهای عضو کنفرانس اسلامی زنان دانشمندی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به این کنفرانس دعوت شده اند.

وی یادآوری کرد: در طی این همایش دو روزه پیش نویسی در راستای تشکیل این شبکه تهیه خواهد شد و در صورت تایید این پیش نویس از سوی اعضا، کارگروه های تخصصی مشخص و دبیرخانه این شبکه در ایران تشکیل شود.

نخستین همایش بین‌المللی زنان دانشمند جهان اسلام در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه در تهران برگزار شد.

کد خبر 100474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز