هشمهری آنلاین: سیداحمد خاتمی گفت: به صراحت می‌گویم که اصولگرایی با تساهل و تسامح در عرصه‌ حجاب و عفاف سازگاری ندارد و به ما اجازه سکوت در برابر این منکرات را نمی‌دهد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که " متاسفانه دیده می‌شود که طی ماه‌های اخیر با گسترش هنجارشکنی در رابطه با حجاب و گسترش بدحجابی، شاهد اقدام شایسته ای برای مبارزه با آن‌ها نیستیم" ادامه داد: دیده می‌شود برخی نمایشگاه‌ تورهای نوروزی همراه با ابتذال در تهران برپا شد و یکی از روزنامه‌ها اعلام کرده است که در برخی از فروشگاه‌ها در تهران روی تعدادی از کالاهای خارجی تصاویری نیمه عریان از زنان قرار داده شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است و از طرف دیگر ورزشکاران دختر و پسر در کنار هم می‌نشینند و عکس می‌گیرند. اگر این اختلاط محرم و نامحرم نیست پس اختلاط چیست؟

وی ادامه داد: در آستانه‌ نوروز نگران این موضوع هستیم که کسانی از این آشفته ‌بازار استفاده کنند و در پی گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک طلبه حوزه و خطیب نماز جمعه تهران از مسوولان محترم نظام می‌خواهم که اولا باور کنند که روند کنونی که در کشور در زمینه حجاب و عفاف ایجاد شده به زیان کشور است و آندولیسیزه کردن کشور نقشه‌ دیرینه دشمن است و این خطرها را باید مسوولان باور کنند و از کنار آن‌ها سطحی نگذرند و در این عرصه کار فرهنگی و اجرایی یعنی اجرای قانون با هم کارآیی دارد.

این عضو هیات رییس مجلس خبرگان ادامه داد: از مسوولان محترم نظام اسلامی می‌خواهیم که مساله‌ گسترش فساد، بی‌حجابی، بد حجابی و گسترش هنجارشکنی را به عنوان یک خطر جدی تلقی کنند و برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: ممکن است کسانی بگویند که چرا شما به این مساله حساسیت دارید و دیگر مشکلات اجتماعی را توجه نمی‌کنید. پاسخ ما به این افراد این است که ما در همه عرصه‌ها منکر را منکر می‌دانیم. در عرصه‌ سیاسی فضای اتهام و تخریب را منکر می‌دانیم و در عرصه اجتماعی نیز گسترش فساد را خطر می‌دانیم و نباید هیچ منکری دست کم گرفته شود.

کد خبر 103001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز