رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط جدید بخشودگی اضافه خدمت ناشی از غیبت اولیه سربازان را اعلام کرد

سردار محمدجواد ‌زاده کمند گفت: شرایط 17گانه به‌عنوان شرایط جدید بخشودگی اضافه خدمت سربازان به تصویب شورای هماهنگی وظیفه عمومی کشور  رسیده است.
وی افزود: حداقل 6 ماه خدمت سربازان بومی و غیربومی در مناطق جنگی و عملیاتی که به تناسب نوع منطقه که از سوی ستادکل نیروهای مسلح تعیین شده است، موجب یک تا 3 ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: حداقل 9 ماه خدمت سربازان غیربومی در مناطق محروم و بد آب و هوا که برابر ابلاغیه دولت در گروه‌های 7، 8 و 9 هستند موجب بخشش 2ماه اضافه خدمت و در گروه‌های 4، 5 و 6 موجب بخشش یک ماه اضافه خدمت خواهد شد.

سردار زاده‌کمند با بیان اینکه ابراز شجاعت و فداکاری قابل ملاحظه در انجام ماموریت‌های عملیاتی با تأیید فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد، گفت: خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف‌شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

وی افزود: سربازانی که براساس دستورالعمل‌های نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز نمونه انتخاب می‌شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.

همچنین سربازانی که حین انجام ماموریت، جانباز حداقل 5 درصد و یا از کارافتاده حداقل 10 درصد می‌شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: حداقل 12ماه خدمت در یگان‌ها و مراکزی که بیش از 800کیلومتر با محل سکونت سرباز فاصله داشته باشد موجب 2ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد و اگر فاصله محل خدمت بیش از 400 کیلومتر باشد مدت بخشودگی یک ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نوآوری، ابتکار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستادکل نیروهای مسلح موجب یک ‌ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد، عنوان کرد: حفظ حداقل 10 جزء یا 5 جزء قرآن کریم به‌ترتیب موجب بخشودگی 2  و یک ‌ماه اضافه خدمت خواهد شد.

وی افزود: فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز حین خدمت، موجب بخشودگی 2ماه از اضافه خدمت وی خواهد شد. همچنین فوت یکی از اعضای درجه یک سرباز در زمان مشمولیت (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزند) که موجب 3ماه تاخیر در ارسال مدارک در زمان تعیین شده و یا 3ماه تاخیر در اعزام به خدمت در زمان مندرج در برگ سبز شده باشد موجب برخورداری از 3 ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: بروز بلایای طبیعی و یا حوادث قهریه که خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده سرباز  آسیب‌دیده و علت غیبت آنان در اثر این موضوع بوده باشد موجب بخشش 3 ماه اضافه خدمت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اگر اشکالات اداری وارده بر سایر دستگاه‌های مرتبط با امور مشمول موجب تاخیر در حضور مشمول در خدمت شده  باشد (مثل پست، دانشگاه‌ها، مدارس و غیره)  با ارائه مدارک مستدل و مستند و درصورت احراز عدم‌قصور مشمول، 3ماه اضافه خدمت بخشیده خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولانی که در طول مدت غیبت یا حین خدمت شرایط معافیت پدر، مادر، برادر، خواهر بیمار یا صغار و یا یکی از معافیت‌های مقرر در قانون را تحصیل کرده باشند از 2 ماه بخشش اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به ماده 127 مبنی بر اینکه از 2یا 3 برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است، فاقد غیبت باشند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می‌تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت دریافت کند،

گفت: چنانچه مشمول در زمان غیبت شرایط استفاده از ماده 127 را دارا بوده و به‌دلیل آگاهی نداشتن، از این امتیاز استفاده نکرده باشد،3 ماه اضافه خدمت وی بخشیده می‌شود.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: مشمولانی که قبل از زمان تعیین شده برای ارسال مدارک و یا قبل از موعد اعزام، به‌دلیل بیماری یا سانحه در بیمارستان بستری و دارای طول درمان بوده و میزان و علت ایجاد غیبت به همین دلیل باشد با ارائه مدارک مستند و قابل‌قبول، از 3ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: همچنین سربازان متاهل که حداکثر با یک سال غیبت به خدمت اعزام شده‌اند و یا سربازان متاهل دارای فرزند که همسر آنان فوت کرده یا مطلقه باشد از 2ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: بخشودگی اضافه خدمت سربازان صرفا در 6ماهه آخر خدمت سربازی قابل رسیدگی و انجام خواهد بود.رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاریخ اجرای این مصوبات را از 20 اسفند 88 اعلام کرد.

کد خبر 103690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز