سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به استناد جزء‌(ج) بند‌3 ماده‌ واحده قانون بودجه سال‌1389 کل کشور، تعرفه‌های جدید صدور انواع کارت معافیت دائم برای مشمولانی که با استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند را اعلام کرد

به گزارش ایلنا، تعرفه‌های جدید به این شرح است: تعرفه صدور کارت معافیت کفالت برای پدر بالای 59‌سال، پدر نیازمند مراقبت، مادر فاقد همسر، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و سایر موارد برای دارندگان مدرک دکتری 10‌میلیون ریال، کارشناسی‌ارشد 5‌میلیون ریال، کارشناسی 2میلیون و 500هزار ریال، فوق‌دیپلم یک‌میلیون و 750‌هزار ریال، دیپلم یک میلیون ریال و زیردیپلم 750‌هزار ریال است.

براساس این گزارش، مبلغ تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی برای تمامی مقاطع تحصیلی یک میلیون ریال اعلام شده است.همچنین تعرفه صدور کارت معافیت موارد خاص که شامل معافیت فرزندان ایثارگران، معافیت خانواده‌های مددجو، معافیت فرزند چهارم خانواده‌ای که 3فرزند خدمت‌کرده دارد و سایر موارد برای دارندگان مدرک دکتری 10‌میلیون ریال، کارشناسی ارشد 5‌میلیون ریال، کارشناسی 2میلیون و 500هزار ریال، فوق دیپلم یک‌میلیون و 750‌هزار ریال، دیپلم یک میلیون ریال و زیردیپلم 750‌هزار ریال است.

تعرفه صدور کارت و هزینه معافیت در قبال پرداخت وجه ویژه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور(که قبل از  سال‌1382 از کشور خارج شده و حداقل 2سال در آنجا اقامت و سکونت داشته‌اند) نیز یکصد میلیون ریال برای تمامی مقاطع تحصیلی اعلام شده است.

تعرفه صدور کارت انواع معافیت‌های کفالت، پزشکی و موارد خاص در تمام مقاطع تحصیلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی به مبلغ 50‌هزار ریال است. تعرفه‌های یادشده، برای صدور کارت معافیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون بوده و به‌معنای خرید خدمت وظیفه عمومی نیست.

کد خبر 105299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز