دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور گفت: راه های جاده‌ای اصلی کشور باز است و گره‌های ترافیکی وجود ندارد.

سرهنگ حسین علیشاهی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: برف و کولاک در تمام مسیرهای کشور پایان یافته است و فقط مسیرهای مشهد، قوچان، سرخس و درگز در استان خراسان رضوی و چمن بید در استان خراسان شمالی، به علت بارش های مقطعی، لغزنده است.

 وی گفت: مسیرکندوان ترافیکی نیمه سنگین دارد و در مسیر سیرجان - بندرعباس در محدوده تونل تنگه زاغ، به علت عرض کم مسیر، ترافیکی پرحجم در جریان است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور همچنین از وزش باد شدید در محورهای استان های بوشهر و تهران خبر داد و افزود: مسیرهای شهریار و رباط کریم در استان تهران و مسیر برازجان استان بوشهر، پدیده گرد و غبار و محدودیت دید گزارش شده است.

سرهنگ علیشاهی از وقوع 129 فقره تصادف در 24 ساعت گذشته خبر داد. وی با بیان این که 29 نفر در این حوادث کشته و 207 نفر مجروح شدند، گفت: نزدیک به نیمی از این تصادفات، واژگونی خودرو بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور افزود: تخطی از سرعت مطمئن با 32 مورد، انحراف به چپ نابجا با 25 مورد و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با 15 مورد، مهمترین علل وقوع حوادث جاده ای 24 ساعت گذشته است.

سرهنگ علیشاهی گفت: در مهمترین حادثه این روز، بر اثر انحراف به چپ نابجای خودروی پژو 405 و برخورد این خودرو با یک دستگاه خودروی پژو روآ در مسیر بوئین زهرا به فیض آباد در استان قزوین، 7 نفر از سرنشینان این خودروها کشته و 2 نفر مجروح شدند. وی همچنین افزود: نگرانی ما در شرایط ترافیکی آرامی مانند امروز، حرکت خودروها با سرعت بالا و انحراف به چپ نابجا است که موجب وقوع حوادث جاده ای شدید می شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با بیان این که در برخی موارد از تعقیب و متوقف کردن خودروهایی که با سرعت های سرسام آور حرکت می کنند، خودداری می کنیم، گفت: نگران هستیم رانندگان پرخطر برای فرار از قانون، با سرعت بیشتری حرکت کنند که ممکن است موجب واژگونی خودروی آن ها یا وقوع حوادث رانندگی شدیدی شود.

کد خبر 103794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز