همشهری آنلاین: پارلمان انگلیس برای مقابله با نقض‌کنندگان کپی‌رایت، اجازه قطع موقت اتصال اینترنتی متخلفان را صادر کرد.

دولت‌های سراسر جهان مدت‌هاست درتلاشند تا راهکاری برای مشکل سرقت اینترنتی بیابند. سارقانی که بدون توجه به قوانین کپی رایت با خیال راحت نتیجه تلاش انسان های دیگر را دانلود می کنند و بدون اینکه هزینه آن را بپردازند، به استفاده غیرمجاز از نرم افزار، فیلم، موسیقی و ... می پردازند.

به تازگی پارلمان انگلیس با دادن اجازه برای قطع موقت اتصال اینترنت کسانی که مکررا در این زمینه تخلف می‌کنند، طرح‌های پیشنهادی برای مقابله با سرقت رسانه دیجیتالی را تصویب کرد.

این اتفاق پس از آن روی داد که به دنبال شکایت های مکرر فعالان صنایع موسیقی و فیلم که از ضررهای کلان ناشی از کپی غیرمجاز در اینترنت شاکی‌اند، دولت لایحه ای در این خصوص ارایه داد و پس از آن  مجلس عوام و درپی آن مجلس اعیان این لایحه را تصویب کردند.

 با تصویب این قانون، انگلستان پس از فرانسه دومین کشور اروپایی بزرگی می‌شود که سیستم واکنش تدریجی معروف را تایید می‌کند که تحت آن خاطیان کپی‌رایت آنلاین درصورت نادیده گرفتن نامه‌های هشدار برای توقف عمل خود با قطع موقت اشتراک خدمات اینترنتی مواجه می‌شوند.

طرح ضد سرقت دیجیتالی بخشی از لایحه پیشنهادی گسترده‌تر برای تشویق توسعه اقتصاد دیجیتالی در انگلیس است. بسیاری از پیشنهادهای اولیه در این لایحه در شتابی که برای تکمیل این قانون پیش از برگزاری انتخابات ملی در ششم ماه می (16 اردیبهشت)، صورت گرفت حذف شدند. طرح وضع مالیات بر خطوط تلفن برای تامین هزینه گسترش پهنای باند پرسرعت‌تر به مناطق روستایی دورافتاده از جمله این طرح ها بود.

کد خبر 104723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز