گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی ازجمله اقداماتی است که مسئولان تنظیم بازار برای ساماندهی نظام عرضه کالا مدنظر قرار داده‌ و از چندی پیش برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی کالا در نقاط مختلف شهر تهران و سراسر کشور افتتاح شده است.

با این روند رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی از برنامه‌ریزی برای اعطای 300میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی خبر داده و برخی مسئولان این فروشگاه‌ها، عرضه کالاها با 25درصد کمتر از قیمت درج شده را وعده کرده‌اند.

حسین رادمرد  افزود: در جلسه مشترک وزارتخانه‌های بازرگانی و سازمان امور مالیاتی ضمن بررسی موضوع مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاران دریان نیز در این زمینه، گفت: فروشگاه‌های دریانی از سال‌ها قبل دارای شعبات گسترده سوپر مارکت بوده و بر همین اساس نیز تصمیم گرفتیم تا تمام سوپر مارکت‌های دریانی را تحت پوشش سازمانی قرار دهیم که بتواند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

مهدی عارفی با بیان اینکه کالاهایی که به وزارت بازرگانی معرفی می‌شوند، تا 25درصد زیر قیمت درج‌شده روی آن عرضه خواهند شد، تصریح کرد: برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کوتاه کردن دست واسطه‌ها از بازار، با تولیدکنندگان صاحب‌نام قراردادهایی منعقد شده است تا کالا با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کنندگان برسد. وی افزود: در مرحله نخست 50شعبه از این فروشگاه‌ها راه‌اندازی شده که در مرحله دوم و تا پایان سال به 200شعبه در سطح تهران می‌رسد و پس از آن شهرستان‌ها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 106509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز