دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد مبارزه با اقلام ضد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

اکنون تیراژ توزیع فیلم‌های سینمایی ایران در شبکه نمایش خانگی از 20 هزار نسخه در سال 85 به یک میلیون و پانصد هزار نسخه افزایش یافته که به رونق اقتصادی سینما، رونق فرهنگی و تاثیرگذاری این حوزه در جامعه منجر شده. ست. ابراهیم داروغه زاده در حاشیه مراسم امحاء محصولات غیرفرهنگی و غیرمجاز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: طرح مبارزه با تکثیرکنندگان غیرمجاز محصولات سینمایی   می‌تواند در افزایش تولیدات سینمایی داخلی، ارتقاء بنیه اقتصادی فرهنگی و جلوگیری از تهاجم فرهنگی، آثار بسیار مثبتی داشته باشد.

وی گفت: برخورد قاطع نیروی انتظامی و قوه قضائیه با متخلفان، بخشی از اقدامات در این زمینه است که این فعالیت ها باید به صورت همه جانبه ادامه یابد.

داروغه زاده با بیان این که تولید فیلم های سینمایی با 40 عنوان در سال 1385 به 200 عنوان در سال 1388 رسیده است، افزود: حقوق ویدئویی فیلم‌های سینمایی نیز از 20 میلیون تومان در سال 85 ، به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فیلم‌های سینمایی ایرانی، قبل از اکران وارد شبکه غیرمجاز نمی شود، گفت: دستفروشان برای فریب مخاطبان خود، فقط اسم فیلم ها را روی لوح‌های فشرده خالی درج می کنند و هیچ کدام از این اقلام، فیلم‌های اصلی نیست.

داروغه زاده درباره فروش برخی لوح‌های فشرده از فیلم‌های در حال اکران افزود: در 2 سال گذشته، شاهد فروش فیلم‌های سینمایی به شکل غیرمجاز، قبل از ورود به شبکه خانگی نیستیم.

وی کدگذاری کپی فیلم های سینمایی، تجهیز سینماها به دستگاه های انعکاس نور لیزر، اکران همزمان فیلم‌ها در کشور و کپی رایگان را از اقدامات سینماگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای جلوگیری از فروش غیرمجاز فیلم ها اعلام کرد.

رئیس ستاد مبارزه با اقلام ضد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه، استقبال مردم از فیلم های سینمایی داخلی، به مراتب بیشتر از فیلم های خارجی و تیراژ فیلم های سینمایی ایرانی، موید این مطلب است.

کد خبر 107094

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز