در یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که از دوم خرداد در تاشکند آغاز می‌شود، تیم ملی فوتسال ایران به‌عنوان قدرت بلامنازع قاره به‌دنبال دهمین عنوان قهرمانی است

غایب بزرگ تیم وحید شمسایی است که به‌دلیل اختلاف با شمس سرمربی تیم از سفر به ازبکستان جا ماند. البته آنها در ساختمان فدراسیون با یکدیگر آشتی کردند و شمس حاضر شد شمسایی را به تیم دعوت کند ولی مهلت AFC برای ارسال اسامی به پایان رسیده بود و مکاتبات فدراسیون هم بی‌نتیجه ماند.

ازبکستان در سال 2006 هم میزبان این تورنمنت بود ؛ تنها باری که تیم ملی فوتسال ایران با شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی نتوانست به قهرمانی آسیا برسد. درآن دوره سیاست تیم جوانگرایی بود،  ژوراندیرو از دعوت محمدرضا حیدریان صرف‌نظر کرد و همین زمینه‌ساز شکست غیرمنتظره 5بر یک مقابل ژاپن بود. اما 2سال بعد تیم ملی در تایلند توانست با شکست دادن میزبان در بازی فینال عنوان قهرمانی‌اش را پس بگیرد.

این بار هم تیم ملی به‌عنوان پنجمین تیم برتر فوتسال جهان شانس اول قهرمانی به شمار می‌رود. ایران در مرحله مقدماتی با تاجیکستان، کویت و استرالیا همگروه است و امروز در نخستین بازی با تاجیکستان روبه‌رو می‌شود. تیم ملی دوشنبه و سه‌شنبه هم به ترتیب باید با استرالیا و کویت بازی کند.

شمس مدعی است که ایران شروع مقتدرانه‌ای در این تورنمنت خواهد داشت. سرمربی تیم ملی به ایسنا گفت:« تاجیکستان نسبت به 2سال گذشته تفاوت‌های زیادی داشته اما تیم ایران با قدرت مسابقاتش را در رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز می‌کند. فکر می‌کنم تاجیکستان در این گروه چهارم شود، مگر اینکه آنها با بازیکنی خاص پا به مسابقات بگذارند.»

او درباره سایر تیم‌های همگروه ایران اضافه کرد: «استرالیا تیم بسیار آماده‌ای را روانه مسابقات کرده است. کویت هم 20 بازیکن را به همراه خود به ازبکستان آورده است که 6 بازیکن برای کسب تجربه آمده‌اند. فکر ‌می‌کنم پیروز دیدار کویت و ازبکستان تکلیف دومین تیم صعودکننده از این گروه را مشخص کند.»

تیم ملی درصورت سرگروهی به احتمال زیاد در نیمه نهایی با ژاپن روبه‌رو می‌شود وشمس از حالا به‌دنبال شناخت این تیم است: «به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که پس از پایان دیدارمان برابر تاجیکستان به سالن محل برگزاری بازی ژاپن و چین برویم تا بازی ژاپن را که احتمالا حریف‌مان در دیدار نیمه نهایی خواهد بود، تماشا کنیم.»

محمد طاهری هم در آستانه شروع این تورنمنت از شرایط تیم را ضی است و وعده قهرمانی و کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را می‌دهد. بازیکن باتجربه تیم ملی فوتسال به خبرگزاری مهر می‌گوید: «تیم ملی شرایط بسیار خوبی دارد.

بازیکنان حاضر در اردو آماده و سرحال منتظر آغاز مسابقات ازبکستان هستند تا برای دهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آورند. وی می‌گوید: ما چهار سال پیش در ازبکستان جامی را از دست دادیم که امروز باید آن را به ایران بازگردانیم. ما در مسابقات ازبکستان به‌دنبال قهرمانی مقتدرانه هستیم و امیدواریم با دستیابی به این موفقیت جواب محبت‌های مردم و مسئولان فدراسیون را بدهیم. تیم ما پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد. با تمرینات بدنسازی و تاکتیکی که پشت سر گذاشته‌ایم می‌توانیم دوباره قهرمان آسیا شویم.»

« او با اشاره به این موضوع که چهره تیم ملی فوتسال ایران جوان شده است، درخصوص رقبای این تیم اضافه می‌کند: ‌تایلند، ژاپن و ازبکستان حریفان اصلی ما هستند. بدون شک سخت‌ترین دیدار ما در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن خواهد بود.»

9 بازیکن، با تجربه بازی در جام جهانی

در تیمی که به تاشکند رفته 9 بازیکن با وجود جوانی به‌دلیل بازی در جام جهانی 2008 برزیل تجربه‌خوبی دارند. مصطفی نظری، حمیدرضا ابراری‌نیا، مجتبی نصیری نیا، محمد طاهری، محمد کشاورز، علی اصغرحسن زاده، مسعود دانشور، مصطفی طیبی، محمد هاشم‌زاده، جواد اصغری مقدم، محمدرضا زحمتکش، حسین سلطانی، علی رهنما و مجید رئیسی بازیکنان تیم ملی در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هستند.

کد خبر 107962

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز