شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

صعود به فینال یازدهمین دوره فوتسال قهرمانی آسیا برای تیم ملی ایران آسان‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد

 قبل از شروع مسابقات، بیشترین توجه کادر فنی و بازیکنان به رویارویی احتمالی با ژاپن در نیمه نهایی بود ولی جدی‌ترین رقیب ایران در آسیا با دریافت 7 گل حرفی برای گفتن نداشت. پس از برتری 2 بر صفر در نیمه اول به‌نظر می‌رسید که ژاپن در نیمه دوم حملات زیادی انجام دهد ولی بر خلاف تصور این تیم ملی ایران بود که با زدن 5 گل پیروزی‌اش را قاطعانه‌تر کرد.

این پیروزی انتقام سنگینی از ژاپن محسوب می‌شد که 4 سال قبل در همین شهر تاشکند توانسته بود در نیمه نهایی همین مسابقات تنها ناکامی ایران را رقم بزند. ‌گلزنان ایران در این بازی مسعود دانشور (2گل)، مصطفی طیبی، اصغری مقدم (3گل) و محمد کشاورز بودند.

طی 11 دوره برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، این دهمین حضور ایران در فینال به‌شمار می‌رود که برای رسیدن به دهمین قهرمانی امروز (ساعت 17:30 به وقت تهران) باید ازبکستان میزبان را در برابر تماشاگرانش شکست دهد.

ازبکستان در دیگر بازی نیمه نهایی توانست چین را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد و برای سومین بار به فینال برسد.حسین شمس، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران پس از شکست ژاپن و صعود به فینال گفت: این نخستین بازی ما مقابل ژاپن نبود برای همین ما همه نقاط ضعف و قدرت آنها را می‌شناختیم.

وقتی ما گل دوم را زدیم حدس من این بود که حریف همه بازیکنانش را به زمین می‌فرستد و ما می‌توانیم در همین شرایط به برد خوبی برسیم. میگوئل رودریگز، مربی ژاپن هم با اعتراف به قدرت فوتسال ایران گفت: ایران یکبار دیگر قدرتش را نشان داد. جنگیدن با آنها عملا غیرممکن است.

ما سعی خودمان را کردیم اما ایران برای به‌دست آوردن موقعیت خیلی عالی بود. آنها قدرت بدنی بیشتری نسبت به ما داشتند و کلاس فیزیکی بالاتری را به نمایش گذاشتند. عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره صعود تیم ملی به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا به ایسنا گفت: سطح رقابت‌ها در این دوره بسیار بالا بود اما اینکه تیم ایران با اختلاف گل زیاد حریفانش را شکست داده به این دلایل است که تیم ایران تیمی جهانی است و این توقع می‌رفت که چنین نتایجی کسب شود.

تیم ایران تا این مرحله 48 گل زده و تنها 6 گل دریافت کرده است. این آمار قابل تقدیر‌است که با هیچ تیم دیگری قابل مقایسه نیست. محمد طاهری هم با 12 گل برترین گلزن بازی‌هاست و بی‌تردید بهترین بازیکنان‌ هم از ایران بوده است.ترابیان درباره رویارویی با تیم میزبان در بازی پایانی اضافه کرد: ازبکستانی‌ها روی 2مسئله متمرکز شده‌اند؛

یکی اینکه تلاش دارند داوران دیدار نهایی کسانی باشند که به آنها کمک کنند و دیگر اینکه روی حضور تماشاگران‌شان در دیدار فینال حساب کرده‌اند. در دیدار ازبکستان و چین حتی یک صندلی خالی هم وجود نداشت و فشار تماشاگران به حدی بود که به‌دلیل پرتاب اشیا چند دقیقه‌ای بازی متوقف شد.

نکته جالب بازی جمعه شب این بود که طرفداران ازبکستان می‌خواستند ایران برابر ژاپن پیروز شود، وقتی از آنها سؤال کردم که مگر ایران ضعیف‌تر از ژاپن است که می‌خواهید در فینال با ایران بازی کنید، گفتند اگر در دیدار نهایی به ژاپن ببازیم همه ما را زیر سؤال می‌برند اما اگر برابر ایران شکست بخوریم، کسی از ما ایراد نمی‌گیرد؛ چرا که ایران تیمی جهانی است.

گلایه از صدا و سیما

ترابیان با انتقاد شدید از صدا و سیما به‌دلیل پخش نشدن بازی‌های تیم ملی فوتسال گفت: پیش از سفر به ازبکستان، ای‌میل و شماره تماس مسئولان پخش مسابقات قهرمانی آسیا را به صدا و سیما دادیم اما آنها حتی مذاکره هم نکرده‌اند.

من متوجه نمی‌شوم که آیا‌ علایق مردم برای مسئولان صدا و سیمای‌مهم نیست؟ آنها بیایند یک بار برای همیشه مسابقه SMS بگذارند و این سؤال را از مردم بپرسند که آیا به فوتسال علاقه دارند یا نه؟ اگر پاسخ مردم منفی بود قسم می‌خورم که سکوت می‌کنم.

متأسفم که صدا و سیما به علاقه مردم احترام نمی‌گذارد. بازیکنان ما با وجود پیروزی‌های بزرگشان در اینجا غمگین‌اند؛ چرا که وقتی با خانواده‌هایشان تماس می‌گیرند خانواده‌هایشان هیچ اطلاعی از رقابت‌ها ندارند.

کد خبر 108525

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز