گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: پس از بروز اشتباه در آزمون ورودی مدارس سمپاد، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با تکرار خبری به نقل از وزیر آموزش و پرورش نوشت:

بی‌نظیر‌ترین و بزرگ‌ترین آزمون استخدامی در تاریخ آموزش و پرورش 7خرداد برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزون بر این مطلب در بازدید از حوزه آزمون ورودی مرحله دوم مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرد: صبح جمعه(7 خرداد) 12هزار نفر از فرهنگیان برای اعزام به خارج و بعدازظهر نیز 638 هزار نفر در آزمون استخدام 40 هزار نفری شرکت خواهند کرد.

ضریب اطمینان برای اشتباه

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در باره «امنیت» و «صحت» آزمون ورودی مدارس سمپاد که طی سال‌های اخیر محل مناقشه خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش بوده است، گفت: این آزمون توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و سازمان استعدادهای درخشان انجام شده است و می‌توان گفت «آزمون دارای ضریب اطمینان بسیار بالایی است.» همه کسانی که در آزمون شرکت کرده‌اند بدانند براساس آنچه علامت زده‌اند، نمره خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد‌سازی‌ می‌شود، اظهار کرد: شیوه‌ انتخاب نخبگان را با استانداردهای بین‌المللی هماهنگ خواهیم کرد تا آموزش و پرورش تخصصی‌تر و کیفی‌تر شود.

به فاصله 2 روز از برگزاری مرحله دوم این آزمون و سخنان وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با مهر به بروز اشتباه در این آزمون اذعان کرد.

محمد‌علی غفاری در باره «ضریب اطمینان بسیار بالای» آزمون ورودی مدارس سمپاد، گفت: پس از بررسی اعتراضات به هزار نفر اجازه شرکت در مرحله دوم آزمون داده‌شد. البته وی به این نکته اشاره نکرد که چند نفر به  این آزمون اعتراض داشته‌اند که  اعتراض هزار نفر از آنان پذیرفته شده است.

کد خبر 108133

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز