همشهری آنلاین: مرکز آمار ایران با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها، از خانوارهایی که تاکنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به سامانه اینترنتی مرکز آمار نشداند خواست درفرصت باقی مانده تا دهم خرداد اطلاعات اقتصادی خود را به این مرکز ارسال کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه از آغاز دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها (20 اردیبهشت) تا کنون حدود 850 خانوار از سراسر کشور اطلاعات اقتصادی خود را به مرکز آمار ایران ارسال کردند، اعلام کرد: یک چهارم آنها در استان تهران ساکن هستند.

مرکز آمار ایران با تاکید براینکه ارسال اطلاعات به سامانه مرکز آمار صرفاً اینترنتی است از هموطنانی که تاکنون به هر علت موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به مرکز آمار ایران نشدند خواست با مراجعه به سامانه اینترنتی این مرکز به نشانی yaraneh.amar.org.ir اطلاعات اقتصادی خود را ارسال کنند.

مرکز آمار ایران همچنین با اشاره به بیشترین پرسشهای هموطنان درباره طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها نکاتی را به این شرح اعلام کرد:

 این دوره صرفا برای ورود اطلاعات خانوارهایی است که در سال 87 پرسشنامه های اطلاعات اقتصادی را پر نکرده‌اند بنا براین افرادی که چه به عنوان سرپرست خانوار و یا عضوی از خانوار نام وی به مرکز آمار ایران ارسال شده است نیازی به نام نویسی مجدد آنها نیست و سامانه رایانه‌ای، این اجازه را نیز به آنها نمی‌دهد.

 خانوارهایی که اطلاعات اقتصادی و درآمدی آنها تغییر کرده یا با تولد فرزند‌، فوت، ازدواج یا طلاق و اضافه یا کم شدن افراد تحت تکفل ترکیب خانوار آنها تغییر یافته است باید در زمان اصلاح اطلاعات که تیر ماه اعلام شده است اقدام و از مراجعه به سامانه مرکز آمار تا دهم خرداد پرهیز کنند.

 کد رهگیری که در سال 87 و هنگام ارائه پرسشنامه های اطلاعات اقتصادی به خانوارها داده شده و رمز عبوری که در دوره جدید ارسال اینترنتی اطلاعات به مرکز آمار ایران تعریف شده است، کلید خانوارها در دسترسی به اطلاعات خود و هرگونه ارتباط با مرکز آمار در این باره محسوب می شود و باید شهروندان دقت در حفظ و نگهداری آن را فراموش نکنند.

خانوارهایی که کد رهگیری خود را فراموش یا گم کرده‌اند تیر ماه و هنگام اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها سازکاردریافت ان اعلام می شود و این افراد نیز نباید تا دهم خرداد به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند.

*دسترسی و ورود به سامانه جمع آوری اطلاعات مرکز آمار ایران صرفاً از شبکه اینترنت ملی امکان پذیر است بنا بر این اشخاص حقیقی و حقوقی که به طور مستقیم از شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کنند (همانند اینترنت موجود در اکثر دستگاه‌ها و ادارات) و یا در خارج از کشور، نمی‌توانند وارد این سامانه شوند اما امکان ورود به سامانه از طریق اینترنت منازل‌،‌ دفاتر خدمات مخابراتی و کافی نت ها فراهم است.

* مرکز آمار بیشترین حجم مراجعه به سامانه جمع آوری اطلاعات این مرکز را در ساعات 9 تا 15 اعلام کرد و از شهروندان خواست حتی المقدور صبح زود و ساعات پایانی شب به سامانه مراجعه کنند.

* بنابر اعلام سخنگوی طرح تحول اقتصادی خوشه بندی فعلا منتفی است و به همین علت افرادی که به خوشه بندی خود اعتراض دارند نیازی به مراجعه و پیگیری ندارند.


* اطلاعات خانواده‌های نیروهای مسلح را ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرده است و نیازی به مراجعه این خانوارها و نام نویسی آنها در سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی نیست.

با اجرای دور جدید جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها تاکنون در مجموع اطلاعات اقتصادی حدود 18 میلیون خانوار به مرکز آمار ایران ارسال شده است.

کد خبر 108375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز