چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

پس از تساوی بدون گل مقابل اروگوئه، فرانسه در دومین بازی‌اش با مکزیک روبه‌رو می‌شود

و برای اطمینان از صعود چاره‌ای جز پیروزی ندارد. آبیدال با توجه به اینکه تیمش در بازی آخر با میزبان روبه‌رو می‌شود، می‌گوید:« اگر نتیجه نگیریم، کارمان در بازی آخر خیلی سخت می‌شود.»

فرانسه در بازی اول در خلق موقعیت روی دروازه اروگوئه موفقیت زیادی نداشت و با انتقادات زیادی روبه‌رو شد ولی نمایش ضعیف چند مدعی دیگر به دومنک کمک کرده که تیمش را در فضای آرام‌تری برای این بازی آماده کند.

مکزیک هم در بازی اول با وجود برتری نسبی‌اش مقابل آفریقای‌جنوبی، گل اول را دریافت کرد ولی در نهایت به تساوی یک بر یک رسید و مثل فرانسه یک امتیازی است. مکزیکی‌ها هم برای صعود به فکر پیروزی هستند و بازیکنان مشهور فرانسه هم آنها را نمی‌ترسانند.

این چیزی است که خراردو تورادو، کاپیتان مکزیک ادعا می‌کند: «ما هم بازیکنان مشهور خودمان را داریم ولی اسامی،  فوتبال بازی نمی‌کنند. باید جنگنده باشیم. هیچ‌چیزی جز پیروزی برای ما خوب نیست.»

دومنک شناخت خوبی از مکزیک دارد و در تمجید از این تیم می‌گوید: «مکزیک تیمی عالی است.  برای اینکه آنها برایتان مشکل ساز نشوند، نباید اجازه بدهید که مالکیت توپ زیادی داشته باشند.»

در تیم مقابل هم رافا مارکز فرانسوی‌ها راخوب می‌شناسد. او قبلا در موناکو بازی می‌کرد و حالا در بارسا با آنری و آبیدال همبازی است.  ستاره مکزیک که مصدومیتش برای این بازی برطرف شده، می‌گوید:« آنها در دفاع و حمله بسیار قدرتمندند. هرچند مهاجمان آنها در بازی‌های اخیر گلی نزده‌اند، باز هم این نمی‌تواند خیال ما را راحت کند.

شاید آنها در بهترین شرایط نباشند ولی در یک لحظه می‌توانند تغییر کنند.» بازی بسته اروگوئه یکی از دلایلی بود که فرانسوی‌ها نتوانستند به گل برسند ولی اگر دفاع مکزیک مثل بازی اول پراشتباه باشد به‌نظر نمی‌رسد که فرانسوی‌ها این بار هم زمین را دست خالی ترک کنند. اسکار پرز، دروازه بان مکزیک هم نمایش مطمئنی نداشت و شاید آگیره در این بازی از اوچوا استفاده کند.

ترکیب خط میانی و خط حمله فرانسه در بازی اول بحث‌های زیادی را در رسانه‌های این کشور به‌وجود آورد. گورکف و گوو بیش از دیگران با انتقاد روبه‌رو شدند و دومنک که در روزهای گذشته ترکیب‌های مختلفی را امتحان کرده، ممکن است این دو بازیکن را نیمکت‌نشین کند. یکی از نامزدهای جانشینی گورکف، مالوداست.

حذف او از ترکیب اصلی فرانسه در بازی اول شایعاتی را مبنی بر مشاجره‌اش با دومنک به‌وجود آورد؛ به‌ویژه اینکه او یکی از آماده‌ترین بازیکنان فرانسه است و در همه بازی‌های تدارکاتی در ترکیب اصلی بود ولی هافبک چلسی در تکذیب این ماجرا می‌گوید: «فوتبال ساده است. کافی است بازی‌ها را ببرید، در این صورت بی‌عیب هستید و همه شما را بهترین دوستان دنیا می‌دانند. به محض اینکه نتیجه نگیرید چنین شایعاتی یکی پس از دیگری شنیده می‌شوند. تنها پاسخ به آنها بردن بازی‌هاست تا همه به شما لبخند بزنند.»

مکزیک هم مثل فرانسه با 3 مهاجم بازی می‌کند و آگیره ‌‌‌ نمی‌خواهد تیمش را در این بازی دفاعی‌تر کند:«‌ شاید این باعث شود که فضای زیادی در دفاع ما به‌وجود بیاید ولی به همین ترتیب ادامه می‌دهیم.» اگر آگیره به قولش وفادار بماند، ممکن است این یکی از بازی‌های پرگل جام باشد.

کد خبر 109860

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز